All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why to Have a Mentor

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507792" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507792 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Why to Have a Mentor

  • Original language description

    A mentor, i.e. an experienced counsellor, stimulates a worker, guides him/her, and counsels him/her. Mentor often assists also in building-up mentee?s career. The relationship between a mentor and a mentee is said to be a little like parenthood, a littlelike deep friendship or like an open, intimate, relation with a doctor or a lawyer. Mentoring may have contribution not only for the mentee and the mentor, but also for the organisation itself. The mentee gains new knowledge, skills, experience, and contacts. The mentor may come to notice of certain stereotypes in thinking; mentee may bring him a fresh point of view at solved problems. Mentoring also shortens the worker?s adaptation period. Individuals, who have a mentor, reach better performance. However, mentoring may break down because of a row of potential problems. The first difficulty is that mentoring is time-consuming and requires high involvement on both sides. The next problem may be a big difference in mentor?s and mentee?s

  • Czech name

    Proč mít mentora

  • Czech description

    Mentor, tj. zkušený poradce, stimuluje pracovníka, řídí jej a radí mu. Mentor často pomáhá také menteemu v budování jeho kariéry. O vztahu mezi mentorem a menteem se říká, že je podobný trochu rodičovství, trochu hlubokému přátelství a trochu otevřenému,intimnímu, vztahu s doktorem či právníkem. Mentorování má přínos nejen pro menteeho a mentora, ale také pro samotnou organizaci. Mentee získává nové znalosti, dovednosti, zkušenosti a kontakty. Mentor může být díky menteemu upozorněn na určité stereotypy v jeho myšlení, mentee ho může obohatit o nový pohled na řešené problémy. Mentorování také zkracuje dobu pracovníkovy adaptace. Jedinci, kteří mají mentora, dosahují lepších výkonů. Avšak mentorování se může díky řadě možných problémů minout účinkem. Prvním problémem je, že mentorování je časově náročné a vyžaduje vysokou angažovanost na obou stranách. Dalším problémem může být velký rozdíl ve znalostech mentora a menteeho. Mentorování je ošidné také proto, že mentor může zradit či nao

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Developing Managerial Tacit Knowledge</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ICERI 2008 Proceedings

  • ISBN

    978-84-612-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Place of publication

    Madrid

  • Event location

    Madrid

  • Event date

    Nov 17, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article