Teaching students: learning through doing case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508607" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508607 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka studentů prostřednictvím zpracovávání případové studie
Original language description
Background: Výuka psychologie na vysoké škole by neměla přinášet jen teoretické poznatky, ale zároveň umožnit jejich aplikaci v souladu s tím kterým studijním oborem. Cíle: Při výuce psychologie u studentů výtvarných oborů lze považovat za nejdůležitější, aby v prakticky orientovaných seminářích zkoušeli uvažovat v psychologických souvislostech. Měli by se učit využívat poznatky psychologie v umělecké práci, učit se komunikovat ve skupině, vyjadřovat a sdílet emoce. Metody: Seminář absolvovalo doposud okolo 150 studentů, kteří se, v souvislosti s cíli semináře, měli pokusit při zpracovávání seminární práce o případovou studii životního příběhu, příp. skupiny. Závěry: Budeme prezentovat, jak si s daným úkolem studenti poradili, jaká volili témata, jak pracovali v týmu. Bude možné zhodnotit jejich rozvoj, stejně jako se pokusíme podat některé poznatky o tomto typu studentů. Uvedený způsob práce se studenty, který popíšeme, by bylo možné aplikovat i na jiných vysokých školách.
Czech name
Výuka studentů prostřednictvím zpracovávání případové studie
Czech description
Background: Výuka psychologie na vysoké škole by neměla přinášet jen teoretické poznatky, ale zároveň umožnit jejich aplikaci v souladu s tím kterým studijním oborem. Cíle: Při výuce psychologie u studentů výtvarných oborů lze považovat za nejdůležitější, aby v prakticky orientovaných seminářích zkoušeli uvažovat v psychologických souvislostech. Měli by se učit využívat poznatky psychologie v umělecké práci, učit se komunikovat ve skupině, vyjadřovat a sdílet emoce. Metody: Seminář absolvovalo doposud okolo 150 studentů, kteří se, v souvislosti s cíli semináře, měli pokusit při zpracovávání seminární práce o případovou studii životního příběhu, příp. skupiny. Závěry: Budeme prezentovat, jak si s daným úkolem studenti poradili, jaká volili témata, jak pracovali v týmu. Bude možné zhodnotit jejich rozvoj, stejně jako se pokusíme podat některé poznatky o tomto typu studentů. Uvedený způsob práce se studenty, který popíšeme, by bylo možné aplikovat i na jiných vysokých školách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
KVALITATIVNÍ PŘÍSTUP A METODY VE VĚDÁCH O ČLOVĚKU VIII
ISBN
978-80-244-2374-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 20, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—