All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Design Management in Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517864" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517864 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Design Management ve firmách v České republice

  • Original language description

    Moderní marketing, především v kombinaci s designem je dnes jednou z oblastí se značným potenciálem. Publikace se zabývá samotným design managementem a jeho vlivu na firmu nejen ve vztahu k marketingu. Cílem publikace je poskytnout ucelený pohled na design management a zhodnocení přístupu k designu ve firmách v ČR. Současná teorie řešené problematiky je selektována do tří bloků. První část se věnuje teorii design managementu, od teoretických pojmů až po konkrétní způsoby a současná řešení. Druhá část se věnuje myšlení o designu - tzv. design thinking. Následuje teoretické spojení mezi designem a marketingem. Další kapitoly se věnují provedenému výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazníkového šetření. Respondenti byli osloveni e-mailem a pocházeli z firemní sféry (manažeři, majitelé, pracovníci marketingového oddělení, designéři). Ke kvantitativní zhodnocení výsledků výzkumu byly použity základní statistické ukazatele. Výsledky byly vizualizovány pomocí sloupcových, mozaikových, paprskových a bodových grafů. Stanovené hypotézy byly statisticky testovány a verifikovány. Pro přehlednější vyjádření dosavadního vývoje bylo provedeno komparativní srovnání nejdůležitějších zjištění. Hlavní výsledky výzkumu naznačují, že design je pro prosperitu firmy důležitý faktor a tato důležitost nadále roste. Firmy jsou si vědomy toho, že existuje vazba mezi designem a prosperitou. Na druhé straně většina firem nemá v rozpočtu stanovenou částku na design. Z časového pohledu většina firem předpokládá, že se investice do designu vrátí do pěti let. Výsledky výzkumu také ukázaly, že většina firem neověřuje vliv designu ve firmě. Poslední kapitola shrnuje zásadní zjištění a obohacuje současnou teorii. Uvažuje o přesahu design managementu v interdisciplinární oblasti. Nejvyšší přidanou hodnotu lze spatřit v uvědomění si důležitosti designu jakožto klíčového faktoru dlouhodobé prosperity, který je doposud u mnoha firem podceňován.

  • Czech name

    Design Management ve firmách v České republice

  • Czech description

    Moderní marketing, především v kombinaci s designem je dnes jednou z oblastí se značným potenciálem. Publikace se zabývá samotným design managementem a jeho vlivu na firmu nejen ve vztahu k marketingu. Cílem publikace je poskytnout ucelený pohled na design management a zhodnocení přístupu k designu ve firmách v ČR. Současná teorie řešené problematiky je selektována do tří bloků. První část se věnuje teorii design managementu, od teoretických pojmů až po konkrétní způsoby a současná řešení. Druhá část se věnuje myšlení o designu - tzv. design thinking. Následuje teoretické spojení mezi designem a marketingem. Další kapitoly se věnují provedenému výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazníkového šetření. Respondenti byli osloveni e-mailem a pocházeli z firemní sféry (manažeři, majitelé, pracovníci marketingového oddělení, designéři). Ke kvantitativní zhodnocení výsledků výzkumu byly použity základní statistické ukazatele. Výsledky byly vizualizovány pomocí sloupcových, mozaikových, paprskových a bodových grafů. Stanovené hypotézy byly statisticky testovány a verifikovány. Pro přehlednější vyjádření dosavadního vývoje bylo provedeno komparativní srovnání nejdůležitějších zjištění. Hlavní výsledky výzkumu naznačují, že design je pro prosperitu firmy důležitý faktor a tato důležitost nadále roste. Firmy jsou si vědomy toho, že existuje vazba mezi designem a prosperitou. Na druhé straně většina firem nemá v rozpočtu stanovenou částku na design. Z časového pohledu většina firem předpokládá, že se investice do designu vrátí do pěti let. Výsledky výzkumu také ukázaly, že většina firem neověřuje vliv designu ve firmě. Poslední kapitola shrnuje zásadní zjištění a obohacuje současnou teorii. Uvažuje o přesahu design managementu v interdisciplinární oblasti. Nejvyšší přidanou hodnotu lze spatřit v uvědomění si důležitosti designu jakožto klíčového faktoru dlouhodobé prosperity, který je doposud u mnoha firem podceňován.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-678-5

  • Number of pages

    194

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book