Design Management in Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517864" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517864 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Design Management ve firmách v České republice
Original language description
Moderní marketing, především v kombinaci s designem je dnes jednou z oblastí se značným potenciálem. Publikace se zabývá samotným design managementem a jeho vlivu na firmu nejen ve vztahu k marketingu. Cílem publikace je poskytnout ucelený pohled na design management a zhodnocení přístupu k designu ve firmách v ČR. Současná teorie řešené problematiky je selektována do tří bloků. První část se věnuje teorii design managementu, od teoretických pojmů až po konkrétní způsoby a současná řešení. Druhá část se věnuje myšlení o designu - tzv. design thinking. Následuje teoretické spojení mezi designem a marketingem. Další kapitoly se věnují provedenému výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazníkového šetření. Respondenti byli osloveni e-mailem a pocházeli z firemní sféry (manažeři, majitelé, pracovníci marketingového oddělení, designéři). Ke kvantitativní zhodnocení výsledků výzkumu byly použity základní statistické ukazatele. Výsledky byly vizualizovány pomocí sloupcových, mozaikových, paprskových a bodových grafů. Stanovené hypotézy byly statisticky testovány a verifikovány. Pro přehlednější vyjádření dosavadního vývoje bylo provedeno komparativní srovnání nejdůležitějších zjištění. Hlavní výsledky výzkumu naznačují, že design je pro prosperitu firmy důležitý faktor a tato důležitost nadále roste. Firmy jsou si vědomy toho, že existuje vazba mezi designem a prosperitou. Na druhé straně většina firem nemá v rozpočtu stanovenou částku na design. Z časového pohledu většina firem předpokládá, že se investice do designu vrátí do pěti let. Výsledky výzkumu také ukázaly, že většina firem neověřuje vliv designu ve firmě. Poslední kapitola shrnuje zásadní zjištění a obohacuje současnou teorii. Uvažuje o přesahu design managementu v interdisciplinární oblasti. Nejvyšší přidanou hodnotu lze spatřit v uvědomění si důležitosti designu jakožto klíčového faktoru dlouhodobé prosperity, který je doposud u mnoha firem podceňován.
Czech name
Design Management ve firmách v České republice
Czech description
Moderní marketing, především v kombinaci s designem je dnes jednou z oblastí se značným potenciálem. Publikace se zabývá samotným design managementem a jeho vlivu na firmu nejen ve vztahu k marketingu. Cílem publikace je poskytnout ucelený pohled na design management a zhodnocení přístupu k designu ve firmách v ČR. Současná teorie řešené problematiky je selektována do tří bloků. První část se věnuje teorii design managementu, od teoretických pojmů až po konkrétní způsoby a současná řešení. Druhá část se věnuje myšlení o designu - tzv. design thinking. Následuje teoretické spojení mezi designem a marketingem. Další kapitoly se věnují provedenému výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazníkového šetření. Respondenti byli osloveni e-mailem a pocházeli z firemní sféry (manažeři, majitelé, pracovníci marketingového oddělení, designéři). Ke kvantitativní zhodnocení výsledků výzkumu byly použity základní statistické ukazatele. Výsledky byly vizualizovány pomocí sloupcových, mozaikových, paprskových a bodových grafů. Stanovené hypotézy byly statisticky testovány a verifikovány. Pro přehlednější vyjádření dosavadního vývoje bylo provedeno komparativní srovnání nejdůležitějších zjištění. Hlavní výsledky výzkumu naznačují, že design je pro prosperitu firmy důležitý faktor a tato důležitost nadále roste. Firmy jsou si vědomy toho, že existuje vazba mezi designem a prosperitou. Na druhé straně většina firem nemá v rozpočtu stanovenou částku na design. Z časového pohledu většina firem předpokládá, že se investice do designu vrátí do pěti let. Výsledky výzkumu také ukázaly, že většina firem neověřuje vliv designu ve firmě. Poslední kapitola shrnuje zásadní zjištění a obohacuje současnou teorii. Uvažuje o přesahu design managementu v interdisciplinární oblasti. Nejvyšší přidanou hodnotu lze spatřit v uvědomění si důležitosti designu jakožto klíčového faktoru dlouhodobé prosperity, který je doposud u mnoha firem podceňován.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-678-5
Number of pages
194
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—