School education programs in the context of strategic planning principles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518336" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518336 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování
Original language description
Tento článek se zabývá otázkou, do jaké míry jsou školní vzdělávací programy (ŠVP) škol počátečního vzdělávání České republiky v souladu s definovanými principy strategického plánování a zda lze tedy ŠVP těchto škol vnímat jako dokumenty strategického plánování. Obsahová analýza výběrového souboru ŠVP škol počátečního vzdělávání ukázala na spíše nízký soulad podoby ŠVP s principy strategického plánování. Zároveň však existence škol s poměrně vysokou úrovní naplnění těchto principů naznačila existenci potenciálu ke zlepšování tohoto stavu. Analýza dále identifikovala nejvyšší míru nenaplnění principů spojených se systémem evaluace ŠVP, s formulací SMART ukazatelů a s utvářením provázaných asociací mezi ŠVP a zdroji školy. Konečně poslední závěr identifikoval nejvyšší soulad s hodnocenými principy strategického plánování v případě ŠVP víceletých gymnázií a naopak nejnižší soulad v případě ŠVP středních škol.
Czech name
Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování
Czech description
Tento článek se zabývá otázkou, do jaké míry jsou školní vzdělávací programy (ŠVP) škol počátečního vzdělávání České republiky v souladu s definovanými principy strategického plánování a zda lze tedy ŠVP těchto škol vnímat jako dokumenty strategického plánování. Obsahová analýza výběrového souboru ŠVP škol počátečního vzdělávání ukázala na spíše nízký soulad podoby ŠVP s principy strategického plánování. Zároveň však existence škol s poměrně vysokou úrovní naplnění těchto principů naznačila existenci potenciálu ke zlepšování tohoto stavu. Analýza dále identifikovala nejvyšší míru nenaplnění principů spojených se systémem evaluace ŠVP, s formulací SMART ukazatelů a s utvářením provázaných asociací mezi ŠVP a zdroji školy. Konečně poslední závěr identifikoval nejvyšší soulad s hodnocenými principy strategického plánování v případě ŠVP víceletých gymnázií a naopak nejnižší soulad v případě ŠVP středních škol.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TD03000370" target="_blank" >TD03000370: Supporting Methodology for Creation, Updating and Evaluation of School Education Programmes in Primary and Secondary Education Respecting Good Practice of Strategic Planning</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Veřejné zakázky a PPP projekty
ISSN
1803-9553
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
19-26
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—