All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes which accompanied school based curriculum development at Czech vocasional schools.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054357" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054357 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.

  • Original language description

    Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s tvorbou a prací podle ŠVP zaznamenali respondenti na SOŠ a SOU následující změny: Školy využily volnost, kterou jim ŠVP poskytují a oproti minulosti více akcentovaly svou oborovou i regionální specifičnost. Někteří respondenti uvedli, že v souvislosti s tvorbou ŠVP se změnil způsob řízení škol, neboť do tvorby ŠVP byli vevětší míře zapojeni také řadoví učitelé. Ukázalo se, že tvorba ŠVP ve větší míře nastartovala spolupráci mezi vedením školy a učiteli, příp. mezi učiteli jednotlivých předmětů.

  • Czech name

    Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.

  • Czech description

    Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s tvorbou a prací podle ŠVP zaznamenali respondenti na SOŠ a SOU následující změny: Školy využily volnost, kterou jim ŠVP poskytují a oproti minulosti více akcentovaly svou oborovou i regionální specifičnost. Někteří respondenti uvedli, že v souvislosti s tvorbou ŠVP se změnil způsob řízení škol, neboť do tvorby ŠVP byli vevětší míře zapojeni také řadoví učitelé. Ukázalo se, že tvorba ŠVP ve větší míře nastartovala spolupráci mezi vedením školy a učiteli, příp. mezi učiteli jednotlivých předmětů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.

  • ISBN

    978-80-86856-96-4

  • Number of pages of the result

    7

  • Pages from-to

    20-26

  • Number of pages of the book

    72

  • Publisher name

    Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter