Curricular reform of vocational education in the Czech Republic: Summary of research findings, discussion and conclusions.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F11%3A00054356" target="_blank" >RIV/00216224:14110/11:00054356 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf" target="_blank" >http://www.nuov.cz/uploads/KURIKULUM/moderni_odborna_skola.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry
Original language description
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole byly prezentovány výsledky výzkumu, který spočíval v realizaci řízených rozhovorů s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních SOŠ a SOU. Jejich cílem bylo získat poznatky z tvorby a práce podle ŠVP na pilotních školách. V kapitole se snažíme přispět k ujasnění představ o tom, jak kurikulární reforma na SOŠ a SOU probíhá, s jakými problémy se potýká vč. jejich zamýšlených i nezamýšlených efektů. Výzkum takto naplňuje orientační funkci, kdy systematicky mapuje oblasti, které je možné v procesu implementace kurikulární reformy označit za bezproblémové nebo naopak za problematické.
Czech name
Kurikulární reforma na středních odborných školách a středních odborných učilištích: shrnutí výsledků, diskuse a závěry
Czech description
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole byly prezentovány výsledky výzkumu, který spočíval v realizaci řízených rozhovorů s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních SOŠ a SOU. Jejich cílem bylo získat poznatky z tvorby a práce podle ŠVP na pilotních školách. V kapitole se snažíme přispět k ujasnění představ o tom, jak kurikulární reforma na SOŠ a SOU probíhá, s jakými problémy se potýká vč. jejich zamýšlených i nezamýšlených efektů. Výzkum takto naplňuje orientační funkci, kdy systematicky mapuje oblasti, které je možné v procesu implementace kurikulární reformy označit za bezproblémové nebo naopak za problematické.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu
ISBN
978-80-86856-96-4
Number of pages of the result
8
Pages from-to
55-62
Number of pages of the book
72
Publisher name
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—