Support of the reform
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054355" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054355 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora reformy
Original language description
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s očekávanou podporou je možné konstatovat, že učitelé na pilotních školách vnímají jako akutní následující problémy: neustálé změny vzdělávací politiky, neujasněnou roli institucí zapojených do realizace a evaluace kurikulární reformy, nízkou informační podporu veřejnosti a zejména rodičů, systematicky nekoordinované vzdělávání učitelů, limitované množství finančních prostředků na zajištění výuky a nedostatky v obsahu RVP.
Czech name
Podpora reformy
Czech description
Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo vrealizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s očekávanou podporou je možné konstatovat, že učitelé na pilotních školách vnímají jako akutní následující problémy: neustálé změny vzdělávací politiky, neujasněnou roli institucí zapojených do realizace a evaluace kurikulární reformy, nízkou informační podporu veřejnosti a zejména rodičů, systematicky nekoordinované vzdělávání učitelů, limitované množství finančních prostředků na zajištění výuky a nedostatky v obsahu RVP.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.
ISBN
978-80-86856-96-4
Number of pages of the result
11
Pages from-to
44-54
Number of pages of the book
72
Publisher name
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—