Arts marketing : buying preferences on the markets of theatres and cinemas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870546" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870546 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
Original language description
Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi ?vyššího?, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře akulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřebnínebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich ? výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jak
Czech name
Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
Czech description
Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi ?vyššího?, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře akulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřebnínebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich ? výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jak
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Marketing Science and Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
15
Pages from-to
13-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—