Social advertising as a tool for the creation of cultural identities (on the example of Banksy's work Napalm girl). Pp.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43874234" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43874234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).
Original language description
V této studii analyzuji Banksyho obrazově vizuální text Napalmová dívka, který má atributy sociální reklamy. Hlavním výzkumným tématem studie je problém, zdali se sociální reklama může stát účinným nástrojem tvorby kulturních identit. V daných souvislostech pokládám za klíčovou otázku, jak jsou v textu konstruovány a jak aktualizovány koncepty personálních a kolektivních identit a jak do procesů interpretace daného textu zasahuje S. Hallovo "čtení", tedy komunikační kompetence a strategie konzumentskýchsubjektů a publik. V závěru studie otevírám obecný problém spjatý s Banksyho ekonomicky velmi efektivní tvorbou, totiž problém vzniku nového typu synkretických mediálních produktů, které využívají prostředky a postupy umělecké, agitační a reklamní tvorby a plní současně funkce politické agitace, sociální reklamy a marketingové komunikace.
Czech name
Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).
Czech description
V této studii analyzuji Banksyho obrazově vizuální text Napalmová dívka, který má atributy sociální reklamy. Hlavním výzkumným tématem studie je problém, zdali se sociální reklama může stát účinným nástrojem tvorby kulturních identit. V daných souvislostech pokládám za klíčovou otázku, jak jsou v textu konstruovány a jak aktualizovány koncepty personálních a kolektivních identit a jak do procesů interpretace daného textu zasahuje S. Hallovo "čtení", tedy komunikační kompetence a strategie konzumentskýchsubjektů a publik. V závěru studie otevírám obecný problém spjatý s Banksyho ekonomicky velmi efektivní tvorbou, totiž problém vzniku nového typu synkretických mediálních produktů, které využívají prostředky a postupy umělecké, agitační a reklamní tvorby a plní současně funkce politické agitace, sociální reklamy a marketingové komunikace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MARKETING IDENTITY 2015 Digitálny marketing & Digitálny spotřebitel. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Kongresové centrum SA
ISBN
978-80-8105-778-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
32
Pages from-to
72 - 104
Publisher name
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice, Slovensko
Event date
Mar 10, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—