Sustainable Design in the Theory and Practice of Education of Students of Tomas Bata University in Zlín
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526969" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526969 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.
Czech name
Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60402 - Architectural design
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Udržateľný rozvoj v kultúrnej a kreatívnej praxi
ISBN
978-80-553-3628-2
Number of pages of the result
4
Pages from-to
16-19
Number of pages of the book
44
Publisher name
Technická univerzita v Košiciach
Place of publication
Košice
UT code for WoS chapter
—