All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sustainable Design in the Theory and Practice of Education of Students of Tomas Bata University in Zlín

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526969" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526969 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.

  • Czech name

    Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60402 - Architectural design

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Udržateľný rozvoj v kultúrnej a kreatívnej praxi

  • ISBN

    978-80-553-3628-2

  • Number of pages of the result

    4

  • Pages from-to

    16-19

  • Number of pages of the book

    44

  • Publisher name

    Technická univerzita v Košiciach

  • Place of publication

    Košice

  • UT code for WoS chapter