Possibilities for more illustrative, more effektive and more quality teaching mathematics with the cognitive technologies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505947" target="_blank" >RIV/70883521:28140/07:63505947 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií
Original language description
Tato disertační práce je zaměřena na výzkum implementace a využití kognitivních technologií v hodinách matematiky na středních školách.V teoretické části jsou stručně představeny kognitivní technologie z hlediska jejich rozdělení v matematice včetně uvedení základních aspektů jejich užití (psychologické, pedagogické, kurikulární). Je zde charakterizován také současný stav v začleňování kognitivních technologií do výuky matematiky,vliv jejich užití na práci učitele a jsou definovány zásadní překážky v jejich integraci do výuky. Následuje přehled programových prostředí dynamických geometrických systémů, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejrozšířenějšímu produktu z této oblasti, softwaru Cabri Geometrie. V této souvislosti je zmíněno kvalitativně nové pojetí výuky geometrie, které se v poslední době začíná uplatňovat i na našich školách (interaktivní a dynamická geometrie,investigativní geometrie).V části věnované pedagogickému výzkumu je podrobně popsána struktura, organizace a usp
Czech name
Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií
Czech description
Tato disertační práce je zaměřena na výzkum implementace a využití kognitivních technologií v hodinách matematiky na středních školách.V teoretické části jsou stručně představeny kognitivní technologie z hlediska jejich rozdělení v matematice včetně uvedení základních aspektů jejich užití (psychologické, pedagogické, kurikulární). Je zde charakterizován také současný stav v začleňování kognitivních technologií do výuky matematiky,vliv jejich užití na práci učitele a jsou definovány zásadní překážky v jejich integraci do výuky. Následuje přehled programových prostředí dynamických geometrických systémů, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejrozšířenějšímu produktu z této oblasti, softwaru Cabri Geometrie. V této souvislosti je zmíněno kvalitativně nové pojetí výuky geometrie, které se v poslední době začíná uplatňovat i na našich školách (interaktivní a dynamická geometrie,investigativní geometrie).V části věnované pedagogickému výzkumu je podrobně popsána struktura, organizace a usp
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů