All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities for more illustrative, more effektive and more quality teaching mathematics with the cognitive technologies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505947" target="_blank" >RIV/70883521:28140/07:63505947 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií

  • Original language description

    Tato disertační práce je zaměřena na výzkum implementace a využití kognitivních technologií v hodinách matematiky na středních školách.V teoretické části jsou stručně představeny kognitivní technologie z hlediska jejich rozdělení v matematice včetně uvedení základních aspektů jejich užití (psychologické, pedagogické, kurikulární). Je zde charakterizován také současný stav v začleňování kognitivních technologií do výuky matematiky,vliv jejich užití na práci učitele a jsou definovány zásadní překážky v jejich integraci do výuky. Následuje přehled programových prostředí dynamických geometrických systémů, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejrozšířenějšímu produktu z této oblasti, softwaru Cabri Geometrie. V této souvislosti je zmíněno kvalitativně nové pojetí výuky geometrie, které se v poslední době začíná uplatňovat i na našich školách (interaktivní a dynamická geometrie,investigativní geometrie).V části věnované pedagogickému výzkumu je podrobně popsána struktura, organizace a usp

  • Czech name

    Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií

  • Czech description

    Tato disertační práce je zaměřena na výzkum implementace a využití kognitivních technologií v hodinách matematiky na středních školách.V teoretické části jsou stručně představeny kognitivní technologie z hlediska jejich rozdělení v matematice včetně uvedení základních aspektů jejich užití (psychologické, pedagogické, kurikulární). Je zde charakterizován také současný stav v začleňování kognitivních technologií do výuky matematiky,vliv jejich užití na práci učitele a jsou definovány zásadní překážky v jejich integraci do výuky. Následuje přehled programových prostředí dynamických geometrických systémů, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejrozšířenějšímu produktu z této oblasti, softwaru Cabri Geometrie. V této souvislosti je zmíněno kvalitativně nové pojetí výuky geometrie, které se v poslední době začíná uplatňovat i na našich školách (interaktivní a dynamická geometrie,investigativní geometrie).V části věnované pedagogickému výzkumu je podrobně popsána struktura, organizace a usp

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů