Anthropo-pedagogical View of Marginalized Social Groups
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509940" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509940 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny
Original language description
Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice.
Czech name
Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny
Czech description
Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—