All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Anthropo-pedagogical View of Marginalized Social Groups

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509940" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509940 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny

  • Original language description

    Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice.

  • Czech name

    Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny

  • Czech description

    Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy

  • ISBN

    978-80-87182-08-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Institut mezioborových studií Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article