Specific concepts of authority in the education of Romany students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865633" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865633 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků
Original language description
Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je
Czech name
Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků
Czech description
Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica
ISSN
0567-8293
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
289-307
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—