All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Specific concepts of authority in the education of Romany students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865633" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865633 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků

  • Original language description

    Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je

  • Czech name

    Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků

  • Czech description

    Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    289-307

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database