Joys and worries of gifted children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869659" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869659 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2013-2-3-8</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Radosti a trápení nadaných dětí.
Original language description
Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jaká jsou přání, radosti, strachy a trápení jedenáctiletých nadaných dětí. Prvním výzkumným nástrojem byl nominační dotazník pro třídní učitele jako metoda následné identifikace 71 nadaných dětí. Ve druhém dotazníku vybrané nadané děti odpovídaly na otevřené otázky: Jaké je tvoje největší přání? Z čeho máš největší radost? Z čeho máš největší strach? Co tě nejvíc trápí? Výzkumná data byla zpracována pro každou otázku zvlášť na úrovniprimární analýzy četnosti výskytu kategorizovaných odpovědí. Na základě srovnání těchto dat se skupinou dětí bez identifikovaného nadání byly definovány obecné kategorie, které považujeme za specifické pro skupinu nadaných dětí z našeho výzkumu.
Czech name
Radosti a trápení nadaných dětí.
Czech description
Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jaká jsou přání, radosti, strachy a trápení jedenáctiletých nadaných dětí. Prvním výzkumným nástrojem byl nominační dotazník pro třídní učitele jako metoda následné identifikace 71 nadaných dětí. Ve druhém dotazníku vybrané nadané děti odpovídaly na otevřené otázky: Jaké je tvoje největší přání? Z čeho máš největší radost? Z čeho máš největší strach? Co tě nejvíc trápí? Výzkumná data byla zpracována pro každou otázku zvlášť na úrovniprimární analýzy četnosti výskytu kategorizovaných odpovědí. Na základě srovnání těchto dat se skupinou dětí bez identifikovaného nadání byly definovány obecné kategorie, které považujeme za specifické pro skupinu nadaných dětí z našeho výzkumu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
2-3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
125 - 140
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—