Lifelong learning as a scientific research program
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869846" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869846 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.paidagogos.net/" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Celoživotní vzdělávání jako vědecký výzkumný program
Original language description
Studie se zabývá metateoretickou analýzou celoživotního vzdělávání. V tomto ohledu aplikuje koncepci vědeckých výzkumných programů Imreho Lakatose na danou problematiku. Přičemž naším hlavním cílem je formalizování vědecké reflexe celoživotního vzdělávání dospělých do podoby teoretického výzkumného programu. Příspěvek argumentuje v tom smyslu, že pro dané zkoumání je nutné nejprve stanovit negativní a posléze i jeho pozitivní heuristiku. Ty umožňují konstituovat promyšlenou a konzistentní reflexi danéhosociálního fenoménu, která je schopná přispět k teoretickému i empirickému progresu andragogiky. Domníváme se, že právě takováto koncepce může představovat silný program andragogického výzkumu v Bloorově smyslu.
Czech name
Celoživotní vzdělávání jako vědecký výzkumný program
Czech description
Studie se zabývá metateoretickou analýzou celoživotního vzdělávání. V tomto ohledu aplikuje koncepci vědeckých výzkumných programů Imreho Lakatose na danou problematiku. Přičemž naším hlavním cílem je formalizování vědecké reflexe celoživotního vzdělávání dospělých do podoby teoretického výzkumného programu. Příspěvek argumentuje v tom smyslu, že pro dané zkoumání je nutné nejprve stanovit negativní a posléze i jeho pozitivní heuristiku. Ty umožňují konstituovat promyšlenou a konzistentní reflexi danéhosociálního fenoménu, která je schopná přispět k teoretickému i empirickému progresu andragogiky. Domníváme se, že právě takováto koncepce může představovat silný program andragogického výzkumu v Bloorově smyslu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
5-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—