Pedagogic and Philosophical Aspects of Social Work, Social Pedagogy and Andragogics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870724" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870724 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky
Original language description
Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn
Czech name
Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky
Czech description
Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-86798-24-0
Number of pages
171
Publisher name
Hnutí R, Praha
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—