All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogic and Philosophical Aspects of Social Work, Social Pedagogy and Andragogics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870724" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870724 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky

  • Original language description

    Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn

  • Czech name

    Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky

  • Czech description

    Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-86798-24-0

  • Number of pages

    171

  • Publisher name

    Hnutí R, Praha

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book