Educational paradigm in social pedagogy and social work, history, present, perspectives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F23%3A43927497" target="_blank" >RIV/60461373:22810/23:43927497 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2023.11.01.01" target="_blank" >10.7441/soced.2023.11.01.01</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy
Original language description
Cílem studie je analyzovat v diachronní i synchronní perspektivě způsob, jakým edukační paradigma pomoci (pomoc ke svépomoci) ovlivňuje vztahy sociální pedagogiky a sociální práce jako věd i praktických pomáhajících oborů nteragujících ve společném profesním poli. Referenčním rámcem je teze, že jako vědy i jako pomáhající praxe stojí dnes sociální pedagogika i sociální práce na hodnotách lidské důstojnosti, spravedlnosti a rovnosti a na rozvojovém pojetí pomoci. Jsou rozebírány konceptuální shody a odlišnosti sociální pedagogiky a sociální práce z hlediska jejich historického vývoje, vědního a praktickoprofesního profilu.
Czech name
Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy
Czech description
Cílem studie je analyzovat v diachronní i synchronní perspektivě způsob, jakým edukační paradigma pomoci (pomoc ke svépomoci) ovlivňuje vztahy sociální pedagogiky a sociální práce jako věd i praktických pomáhajících oborů nteragujících ve společném profesním poli. Referenčním rámcem je teze, že jako vědy i jako pomáhající praxe stojí dnes sociální pedagogika i sociální práce na hodnotách lidské důstojnosti, spravedlnosti a rovnosti a na rozvojovém pojetí pomoci. Jsou rozebírány konceptuální shody a odlišnosti sociální pedagogiky a sociální práce z hlediska jejich historického vývoje, vědního a praktickoprofesního profilu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika / Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
1805-8825
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
10-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—