All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social pedagogy as a conceptual and practical construct

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F22%3A43924906" target="_blank" >RIV/60461373:22810/22:43924906 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální pedagogika jako ideový a praktický konstrukt

  • Original language description

    Cílem kapitoly je objasnění různých podob teoreticko-praktického konstruktu explicitně označovaného jako sociální pedagogika a nastínění historických a ideových souvislostí, ve kterých vznikly. Referenčním rámcem příspěvku je teze, že jako věda i jako pomáhající praxe stojí sociální pedagogika na hodnotách lidské důstojnosti, empatii, procesuálním a rozvojovém chápání výchovné pomoci a na vizi demokratické, spravedlivě uspořádané společnosti. Pozornost je věnována zejména sociální pedagogice jako obecné pedagogické teorii (K. Mager, P. Natorp, P. Bergemann), sociální pedagogice jako výchovné péči o ohrožené děti a mladé lidi (G. Bäumerová, H. Nohl), sociální pedagogice jako kritické teorii a mobilizační praxi (K. Mollenhauer, H. Giesecke), sociální pedagogice jako vědě o formativním vlivu prostředí (R. Wroczyński, M. Přadka), sociální pedagogice jako neformální práci s mládeží (L. Böhnisch) a sociální pedagogice jako pomoci v životních situacích (H. Thiersch). V závěru příspěvku je nastíněno současné chápání sociálně pedagogické pomoci na základě rozvojově pojatých sociálně pedagogických principů (G. Eichsteller a S. Holthoff).

  • Czech name

    Sociální pedagogika jako ideový a praktický konstrukt

  • Czech description

    Cílem kapitoly je objasnění různých podob teoreticko-praktického konstruktu explicitně označovaného jako sociální pedagogika a nastínění historických a ideových souvislostí, ve kterých vznikly. Referenčním rámcem příspěvku je teze, že jako věda i jako pomáhající praxe stojí sociální pedagogika na hodnotách lidské důstojnosti, empatii, procesuálním a rozvojovém chápání výchovné pomoci a na vizi demokratické, spravedlivě uspořádané společnosti. Pozornost je věnována zejména sociální pedagogice jako obecné pedagogické teorii (K. Mager, P. Natorp, P. Bergemann), sociální pedagogice jako výchovné péči o ohrožené děti a mladé lidi (G. Bäumerová, H. Nohl), sociální pedagogice jako kritické teorii a mobilizační praxi (K. Mollenhauer, H. Giesecke), sociální pedagogice jako vědě o formativním vlivu prostředí (R. Wroczyński, M. Přadka), sociální pedagogice jako neformální práci s mládeží (L. Böhnisch) a sociální pedagogice jako pomoci v životních situacích (H. Thiersch). V závěru příspěvku je nastíněno současné chápání sociálně pedagogické pomoci na základě rozvojově pojatých sociálně pedagogických principů (G. Eichsteller a S. Holthoff).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav a budúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí

  • ISBN

    978-80-568-0533-6

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    11-27

  • Number of pages of the book

    175

  • Publisher name

    Trnavská universita

  • Place of publication

    Trnava

  • UT code for WoS chapter