All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Roma culture, education: pedagogical and andragogical view

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871663" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871663 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický

  • Original language description

    Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.

  • Czech name

    Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický

  • Czech description

    Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ACTA HUMANICA

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    38-47

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database