Roma culture, education: pedagogical and andragogical view
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871663" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871663 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický
Original language description
Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.
Czech name
Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický
Czech description
Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ACTA HUMANICA
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
10
Pages from-to
38-47
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—