All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The development of metacognitive ability in preschool children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872080" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872080 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku

  • Original language description

    Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál apřemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností ? metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny vkontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak

  • Czech name

    Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku

  • Czech description

    Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál apřemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností ? metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny vkontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů