The development of metacognitive ability in preschool children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872080" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872080 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
Original language description
Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál apřemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností ? metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny vkontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak
Czech name
Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
Czech description
Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál apřemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností ? metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny vkontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů