Social pedagogy and two prominent Czech social pedagogues: Miroslav Dědič and Přemysl Pitter
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873378 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter
Original language description
Sociální pedagogika má v českém prostředí dvě významné osobnosti. Jsou to Přemysl Pitter (1895-1976) a Miroslav Dědič (narozen 1925). Přemysl Pitter se zaměřoval na výchovu českých dětí z chudšího sociálního prostředí v Praze na Žižkově. Jeho význam po 2. světové válce spočíval v pomoci dětem židovským, a také německým dětem, odsouvaným s rodiči do Německa. Podstatou jeho výchovy byla láska a rovnoprávná komunikace mezi dosud znepřátelenými etniky. Miroslav Dědič se zaměřil na edukaci dětí slovenských,německých a posléze i romských. Výchova a vzdělávání romských dětí ve škole a dětském domově v Květušíně na Šumavě vešly do dějin sociální pedagogiky i andragogiky jako pozitivní model afirmativní a interkulturní výchovy k vzájemné snášenlivosti mezi Romy a neRomy ve společnosti.
Czech name
Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter
Czech description
Sociální pedagogika má v českém prostředí dvě významné osobnosti. Jsou to Přemysl Pitter (1895-1976) a Miroslav Dědič (narozen 1925). Přemysl Pitter se zaměřoval na výchovu českých dětí z chudšího sociálního prostředí v Praze na Žižkově. Jeho význam po 2. světové válce spočíval v pomoci dětem židovským, a také německým dětem, odsouvaným s rodiči do Německa. Podstatou jeho výchovy byla láska a rovnoprávná komunikace mezi dosud znepřátelenými etniky. Miroslav Dědič se zaměřil na edukaci dětí slovenských,německých a posléze i romských. Výchova a vzdělávání romských dětí ve škole a dětském domově v Květušíně na Šumavě vešly do dějin sociální pedagogiky i andragogiky jako pozitivní model afirmativní a interkulturní výchovy k vzájemné snášenlivosti mezi Romy a neRomy ve společnosti.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87573-13-6
Number of pages
112
Publisher name
RADIX spol. s r.o. nakladatelství
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—