All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social pedagogy and two prominent Czech social pedagogues: Miroslav Dědič and Přemysl Pitter

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873378 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter

  • Original language description

    Sociální pedagogika má v českém prostředí dvě významné osobnosti. Jsou to Přemysl Pitter (1895-1976) a Miroslav Dědič (narozen 1925). Přemysl Pitter se zaměřoval na výchovu českých dětí z chudšího sociálního prostředí v Praze na Žižkově. Jeho význam po 2. světové válce spočíval v pomoci dětem židovským, a také německým dětem, odsouvaným s rodiči do Německa. Podstatou jeho výchovy byla láska a rovnoprávná komunikace mezi dosud znepřátelenými etniky. Miroslav Dědič se zaměřil na edukaci dětí slovenských,německých a posléze i romských. Výchova a vzdělávání romských dětí ve škole a dětském domově v Květušíně na Šumavě vešly do dějin sociální pedagogiky i andragogiky jako pozitivní model afirmativní a interkulturní výchovy k vzájemné snášenlivosti mezi Romy a neRomy ve společnosti.

  • Czech name

    Sociální pedagogika a její dvě české osobnosi: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter

  • Czech description

    Sociální pedagogika má v českém prostředí dvě významné osobnosti. Jsou to Přemysl Pitter (1895-1976) a Miroslav Dědič (narozen 1925). Přemysl Pitter se zaměřoval na výchovu českých dětí z chudšího sociálního prostředí v Praze na Žižkově. Jeho význam po 2. světové válce spočíval v pomoci dětem židovským, a také německým dětem, odsouvaným s rodiči do Německa. Podstatou jeho výchovy byla láska a rovnoprávná komunikace mezi dosud znepřátelenými etniky. Miroslav Dědič se zaměřil na edukaci dětí slovenských,německých a posléze i romských. Výchova a vzdělávání romských dětí ve škole a dětském domově v Květušíně na Šumavě vešly do dějin sociální pedagogiky i andragogiky jako pozitivní model afirmativní a interkulturní výchovy k vzájemné snášenlivosti mezi Romy a neRomy ve společnosti.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-87573-13-6

  • Number of pages

    112

  • Publisher name

    RADIX spol. s r.o. nakladatelství

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book