Laughter in TV Advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873652" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873652 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/70883521:28130/15:43873652
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Smích v televizní reklamě
Original language description
Monografie "Smích v televizní reklamě" ukazuje, jakým způsobem reklamní tvůrci pracují se smíchem v audiovizuálních reklamních spotech. Byla provedena analýza 1 769 reklamních spotů náhodně zachycených ve vysílání českých celoplošných televizních stanic,smích byl identifikován v 267 (15,1 %) z nich. Analýza naznačila, že se smíchem v reklamách se pracuje dosti rozmanitým způsobem. Smích v reklamách může být součástí výchozího konceptu. Pokud je spot pojat jako humorný, může být smích prostředkem, kterýdo spotu organicky zapadne, případně zdůrazní sdělení, které se do něj dostává právě prostřednictvím humoru. Při bližším pohledu se nicméně jeví, je umisťování smíchu do spotů často nejspíš není otázkou režijní koncepce, ale spíše dodatečných úprav, cožby v jistém smyslu mohlo znamenat i otázku náhody. V řadě spotů je smích pouze slyšet, někde je zjevné, že jde vlastně jen o jeden z ruchů, které byly použity při finální přípravě zvukové stopy, a smích tak příliš neodpovídá tomu, co se
Czech name
Smích v televizní reklamě
Czech description
Monografie "Smích v televizní reklamě" ukazuje, jakým způsobem reklamní tvůrci pracují se smíchem v audiovizuálních reklamních spotech. Byla provedena analýza 1 769 reklamních spotů náhodně zachycených ve vysílání českých celoplošných televizních stanic,smích byl identifikován v 267 (15,1 %) z nich. Analýza naznačila, že se smíchem v reklamách se pracuje dosti rozmanitým způsobem. Smích v reklamách může být součástí výchozího konceptu. Pokud je spot pojat jako humorný, může být smích prostředkem, kterýdo spotu organicky zapadne, případně zdůrazní sdělení, které se do něj dostává právě prostřednictvím humoru. Při bližším pohledu se nicméně jeví, je umisťování smíchu do spotů často nejspíš není otázkou režijní koncepce, ale spíše dodatečných úprav, cožby v jistém smyslu mohlo znamenat i otázku náhody. V řadě spotů je smích pouze slyšet, někde je zjevné, že jde vlastně jen o jeden z ruchů, které byly použity při finální přípravě zvukové stopy, a smích tak příliš neodpovídá tomu, co se
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87500-72-9
Number of pages
138
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—