Specifics of education of children with special educational at the kindergartens
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873791" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873791 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách
Original language description
Publikace předkládá vybraná témata z oblasti přístupů ke vzdělávání dětí se specific-kými vzdělávacími potřebami v mateřské škole. V první části se autoři věnují teoretic-kému vymezení systému podpory dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Objas-ňují základní formy vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozlišují speciální a specifický přístup učitele, popisují specifika týmové spolupráce dětí, koope-rativní a diferencované výuky. Druhá kapitola se zaměřuje na specifika přístupu vevzdělávání dětí s tělesným postižením v běžné třídě mateřské školy. Vymezuje teoretic-ký rámec tělesného postižení, přičemž autor klade důraz nejen na medicinské aspekty, ale zdůrazňuje především dopady na psychický a sociální vývoj dítěte. V další kapitole se autoři zaměřují na oblast dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, které za-hrnuje nevhodné rodinné prostředí, děti s nízkým sociálním postavením, děti z prostředí ústavní výchovy a děti z rodin azylantů nebo imigrantů. Té
Czech name
Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách
Czech description
Publikace předkládá vybraná témata z oblasti přístupů ke vzdělávání dětí se specific-kými vzdělávacími potřebami v mateřské škole. V první části se autoři věnují teoretic-kému vymezení systému podpory dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Objas-ňují základní formy vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozlišují speciální a specifický přístup učitele, popisují specifika týmové spolupráce dětí, koope-rativní a diferencované výuky. Druhá kapitola se zaměřuje na specifika přístupu vevzdělávání dětí s tělesným postižením v běžné třídě mateřské školy. Vymezuje teoretic-ký rámec tělesného postižení, přičemž autor klade důraz nejen na medicinské aspekty, ale zdůrazňuje především dopady na psychický a sociální vývoj dítěte. V další kapitole se autoři zaměřují na oblast dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, které za-hrnuje nevhodné rodinné prostředí, děti s nízkým sociálním postavením, děti z prostředí ústavní výchovy a děti z rodin azylantů nebo imigrantů. Té
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-566-5
Number of pages
183
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—