Open discourse on the status of kindergartens
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873985" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873985 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Otevřený diskurz o postavení mateřských škol
Original language description
V České i Slovenské republice je výchova a vzdělávání dětí předškolního věku ponechaná na rozhodování rodičů. Hlavní zodpovědnost za výchovu a vzdělávání dítěte předškolního věku patří rodině jako první instituci, s níž se dítě ve svém životě setkává. Rodič rozhoduje o tom, zda dítě bude, anebo nebude navštěvovat předškolní zařízení. Mateřská škola jako jedno z předškolních zařízení je institucí, která má doposud dobrovolný charakter. Navštěvují ji obvykle děti od 3 do 6 let. Intenzita diskuzí o podpořea proměnách vzdělávání dětí předškolního věku v České republice však směřuje k tomu, že vznikají nové otázky nad výchovou a vzděláváním nejmenších, a s nimi přicházejí i nové návrhy na řešení. Reálná praxe v mateřských školách ukazuje, že mateřské školynavštěvují děti už od dvou let, dále, že v mateřských školách je mnoho dětí s tzv. odloženou povinnou školní docházkou, tedy ve věku 7 let.
Czech name
Otevřený diskurz o postavení mateřských škol
Czech description
V České i Slovenské republice je výchova a vzdělávání dětí předškolního věku ponechaná na rozhodování rodičů. Hlavní zodpovědnost za výchovu a vzdělávání dítěte předškolního věku patří rodině jako první instituci, s níž se dítě ve svém životě setkává. Rodič rozhoduje o tom, zda dítě bude, anebo nebude navštěvovat předškolní zařízení. Mateřská škola jako jedno z předškolních zařízení je institucí, která má doposud dobrovolný charakter. Navštěvují ji obvykle děti od 3 do 6 let. Intenzita diskuzí o podpořea proměnách vzdělávání dětí předškolního věku v České republice však směřuje k tomu, že vznikají nové otázky nad výchovou a vzděláváním nejmenších, a s nimi přicházejí i nové návrhy na řešení. Reálná praxe v mateřských školách ukazuje, že mateřské školynavštěvují děti už od dvou let, dále, že v mateřských školách je mnoho dětí s tzv. odloženou povinnou školní docházkou, tedy ve věku 7 let.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
978-80-7454-555-9
Number of pages of the result
3
Pages from-to
9-11
Number of pages of the book
115
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—