Kindergarten teacher and his role in the education system
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873990" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873990 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému
Original language description
V této kapitole se budeme věnovat pozici učitele mateřské školy ve vztahu k důležitým mezníkům jeho profesního vývoje, a totiž přípravě budoucího učitele v rámci vysokoškolského studia a následného přechodu do praxe se statusem začínajícího učitele v mateřské škole. Zaměříme se přitom na interakce studenta učitelství/začínajícího učitele s dítětem a možnosti jejího poznání a rozvoje prostřednictvím méně časté metody, kterou je videostudie, tedy analýza videozáznamů edukace. Představíme si příklady použití videoanalýzy u nás i v zahraničí a některé výstupy z dat, kterými jsou písemné výpovědi budoucích i současných učitelek o každodenních interakcích v prostředí mateřské školy a dále videozáznamy z výstupů opět jak připravujících se preprimárních učitelů, tak i těch, které řadíme k začínajícím učitelům již v praxi mateřské školy. Cílem je poukázat na to, že v rámci budování profesního sebepojetí i pojetí své profese celou společností potřebuje dnes učitel mateřské školy poznat širší šká
Czech name
Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému
Czech description
V této kapitole se budeme věnovat pozici učitele mateřské školy ve vztahu k důležitým mezníkům jeho profesního vývoje, a totiž přípravě budoucího učitele v rámci vysokoškolského studia a následného přechodu do praxe se statusem začínajícího učitele v mateřské škole. Zaměříme se přitom na interakce studenta učitelství/začínajícího učitele s dítětem a možnosti jejího poznání a rozvoje prostřednictvím méně časté metody, kterou je videostudie, tedy analýza videozáznamů edukace. Představíme si příklady použití videoanalýzy u nás i v zahraničí a některé výstupy z dat, kterými jsou písemné výpovědi budoucích i současných učitelek o každodenních interakcích v prostředí mateřské školy a dále videozáznamy z výstupů opět jak připravujících se preprimárních učitelů, tak i těch, které řadíme k začínajícím učitelům již v praxi mateřské školy. Cílem je poukázat na to, že v rámci budování profesního sebepojetí i pojetí své profese celou společností potřebuje dnes učitel mateřské školy poznat širší šká
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
978-80-7454-555-9
Number of pages of the result
16
Pages from-to
21-36
Number of pages of the book
115
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—