All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

We have a toy, so what can we do? : from theory to verification in preschool environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520772" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520772 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy

  • Original language description

    Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí mateřských škol a dále zjistit, jak učitelé pracují s hrou a hračkami, které mají v dané mateřské škole k dispozici. Dosavadní české publikace věnované problematice hry pro rozvoj dítěte předškolního věku se obvykle neopírají o empirická data a směřují spíše do oblasti metodické podpory učitelům, věříme tedy, že tato kniha může přispět k poznání reality hry dětí v mateřské škole. První kapitoly této publikace jsou věnovány teoretickému vstupu do problematiky hry a hračky, v němž se autorky snaží předkládat současné zdroje jak české, tak především zahraniční literatury, kde je výzkum mnoha oblastí hry dítěte velmi propracovaný. Inspiraci lze najít ve studiích z různých vědních oborů. Kapitoly jsou zaměřeny na možná vymezení hry a hračky, roli učitele a dítěte ve hře, stručný nástin teorií, z nichž lze v praxi učitele vycházet, a oblasti rozvoje dítěte předškolního věku, kde odborníci spatřují potenciál využití hraček a dalších objektů v prostředí mateřské školy. Druhá část knihy je následně zaměřena na výzkum v reálném prostředí mateřských škol, kde autorky pozorovaly děti při hře s vytvořenými hračkami. Doplňujícími metodami pak byly rozhovory s učitelkami v daných mateřských školách a především dětmi. Jejich hlasu je třeba naslouchat, což ukazují i prezentovaná zjištění v této publikaci.

  • Czech name

    Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy

  • Czech description

    Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí mateřských škol a dále zjistit, jak učitelé pracují s hrou a hračkami, které mají v dané mateřské škole k dispozici. Dosavadní české publikace věnované problematice hry pro rozvoj dítěte předškolního věku se obvykle neopírají o empirická data a směřují spíše do oblasti metodické podpory učitelům, věříme tedy, že tato kniha může přispět k poznání reality hry dětí v mateřské škole. První kapitoly této publikace jsou věnovány teoretickému vstupu do problematiky hry a hračky, v němž se autorky snaží předkládat současné zdroje jak české, tak především zahraniční literatury, kde je výzkum mnoha oblastí hry dítěte velmi propracovaný. Inspiraci lze najít ve studiích z různých vědních oborů. Kapitoly jsou zaměřeny na možná vymezení hry a hračky, roli učitele a dítěte ve hře, stručný nástin teorií, z nichž lze v praxi učitele vycházet, a oblasti rozvoje dítěte předškolního věku, kde odborníci spatřují potenciál využití hraček a dalších objektů v prostředí mateřské školy. Druhá část knihy je následně zaměřena na výzkum v reálném prostředí mateřských škol, kde autorky pozorovaly děti při hře s vytvořenými hračkami. Doplňujícími metodami pak byly rozhovory s učitelkami v daných mateřských školách a především dětmi. Jejich hlasu je třeba naslouchat, což ukazují i prezentovaná zjištění v této publikaci.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-796-6

  • Number of pages

    119

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book