We have a toy, so what can we do? : from theory to verification in preschool environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520772" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520772 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy
Original language description
Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí mateřských škol a dále zjistit, jak učitelé pracují s hrou a hračkami, které mají v dané mateřské škole k dispozici. Dosavadní české publikace věnované problematice hry pro rozvoj dítěte předškolního věku se obvykle neopírají o empirická data a směřují spíše do oblasti metodické podpory učitelům, věříme tedy, že tato kniha může přispět k poznání reality hry dětí v mateřské škole. První kapitoly této publikace jsou věnovány teoretickému vstupu do problematiky hry a hračky, v němž se autorky snaží předkládat současné zdroje jak české, tak především zahraniční literatury, kde je výzkum mnoha oblastí hry dítěte velmi propracovaný. Inspiraci lze najít ve studiích z různých vědních oborů. Kapitoly jsou zaměřeny na možná vymezení hry a hračky, roli učitele a dítěte ve hře, stručný nástin teorií, z nichž lze v praxi učitele vycházet, a oblasti rozvoje dítěte předškolního věku, kde odborníci spatřují potenciál využití hraček a dalších objektů v prostředí mateřské školy. Druhá část knihy je následně zaměřena na výzkum v reálném prostředí mateřských škol, kde autorky pozorovaly děti při hře s vytvořenými hračkami. Doplňujícími metodami pak byly rozhovory s učitelkami v daných mateřských školách a především dětmi. Jejich hlasu je třeba naslouchat, což ukazují i prezentovaná zjištění v této publikaci.
Czech name
Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy
Czech description
Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí mateřských škol a dále zjistit, jak učitelé pracují s hrou a hračkami, které mají v dané mateřské škole k dispozici. Dosavadní české publikace věnované problematice hry pro rozvoj dítěte předškolního věku se obvykle neopírají o empirická data a směřují spíše do oblasti metodické podpory učitelům, věříme tedy, že tato kniha může přispět k poznání reality hry dětí v mateřské škole. První kapitoly této publikace jsou věnovány teoretickému vstupu do problematiky hry a hračky, v němž se autorky snaží předkládat současné zdroje jak české, tak především zahraniční literatury, kde je výzkum mnoha oblastí hry dítěte velmi propracovaný. Inspiraci lze najít ve studiích z různých vědních oborů. Kapitoly jsou zaměřeny na možná vymezení hry a hračky, roli učitele a dítěte ve hře, stručný nástin teorií, z nichž lze v praxi učitele vycházet, a oblasti rozvoje dítěte předškolního věku, kde odborníci spatřují potenciál využití hraček a dalších objektů v prostředí mateřské školy. Druhá část knihy je následně zaměřena na výzkum v reálném prostředí mateřských škol, kde autorky pozorovaly děti při hře s vytvořenými hračkami. Doplňujícími metodami pak byly rozhovory s učitelkami v daných mateřských školách a především dětmi. Jejich hlasu je třeba naslouchat, což ukazují i prezentovaná zjištění v této publikaci.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-796-6
Number of pages
119
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—