All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of comics in preschool institution conditions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521044" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521044 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

  • Original language description

    Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.

  • Czech name

    Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

  • Czech description

    Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-797-3

  • Number of pages

    109

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book