Use of comics in preschool institution conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521044" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521044 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití komiksů v podmínkách mateřských škol
Original language description
Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.
Czech name
Využití komiksů v podmínkách mateřských škol
Czech description
Komiks je zcela jistě kouzelným didaktickým prostředkem k podpoře přírodovědného vzdělávání a ke kreativnímu ztvárnění badatelsky orientované výuky. Komiks má být do práce učitele začleňovaný tak, aby provokoval, vedl k diskusi a uvažování, ale také aby dětem pomáhal. Využitím komiksů může být stimulováno vědecké myšlení dětí, které je podloženo reálnými ději v běžných životních situacích. Také jsou podporovány dětské zkušenosti, které jsou základem jejich učení se. Podle zahraničních výzkumů (Keogh, Naylor, 1996) využívání komiksů ve školní praxi vyvolává i u učitelů změny v jejich vyučovacích postupech a podporuje moderní přístup k učení. Komiks pomáhá žákům s poruchami učení především možnostmi rychlé orientace v textu a tím také vytváří optimální prostředí moderní inkluzivně vedené výuky. Publikace poskytuje vědecké analýzy rozboru edukačních situací při využití komiksů v mateřských školách, přičemž je zdůrazněno, že při komiksech jsou: • vědecké idey aplikované na každodenní situace, se kterými mají děti autentickou zkušenost, • prezentovány vizuální reprezentace vědeckých myšlenek, • využity moderní grafické designové prvky, • rozvíjeny kreativní strategie dětí i učitelů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-797-3
Number of pages
109
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—