UNIVERSITY TEACHER SUPPORTING THE THIRD ROLE OF UNIVERSITY – EXAMPLE OF COOPERATION WITH THE UNIVERSITY KINDERGARTEN
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523858" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523858 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.10" target="_blank" >10.7441/vu.2019.10</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYSOKOŠKOLSKÝ UČITEL PŘI PODPOŘE TŘETÍ ROLE UNIVERZITY – PŘÍKLAD SPOLUPRÁCE S UNIVERZITNÍ MATEŘSKOU ŠKOLOU
Original language description
Příspěvek pojednává o specifických činnostech vysokoškolského učitele, konkrétně o přesahu těchto činností do prostředí mimo rámec univerzity, na které působí. Zaměřuje na aktivity a činnosti spojené se zabezpečováním pedagogické praxe u studentů učitelství v univerzitní mateřské škole a na další formy spolupráce a participace na chodu této školy. Pro činnosti přesahující hranice vysoké školy se v odborné terminologii přijalo označení třetí role univerzity, která v současnosti v terciárním vzdělávání nabývá, vedle vzdělávání, vědě a výzkumu, významné postavení. Její hlavním úkolem je intenzivní zapojení univerzity do procesů komercionalizace výsledků svých výzkumných a vzdělávacích aktivit a participace jednak na ekonomickém, ale i kulturním a sociálním rozvoji regionu, ve kterém působí. Příspěvkem k podpoře třetí role univerzity je i spolupráce s univerzitní mateřskou školou (UMŠ), která vedle toho, že je zaměstnaneckým benefitem pro akademiky a studenty univerzity, přispívá, jako soukromý subjekt i k rozvoji regionu a má statut školy firemní a fakultní. Kooperaci univerzity s UMŠ zabezpečují pedagogové univerzity, mezi nimi i odborník na předškolní vzdělávání, který jednak dohlíží nad realizací pedagogických praxí studentů učitelství, působí rovněž v radě školy, která tuto školu spolu s ředitelem řídí a kontroluje, z čeho mu plynou i navazující povinnosti. Otevírá se tak další skupina činností souvisejících s působením učitele akademika na vysoké škole.
Czech name
VYSOKOŠKOLSKÝ UČITEL PŘI PODPOŘE TŘETÍ ROLE UNIVERZITY – PŘÍKLAD SPOLUPRÁCE S UNIVERZITNÍ MATEŘSKOU ŠKOLOU
Czech description
Příspěvek pojednává o specifických činnostech vysokoškolského učitele, konkrétně o přesahu těchto činností do prostředí mimo rámec univerzity, na které působí. Zaměřuje na aktivity a činnosti spojené se zabezpečováním pedagogické praxe u studentů učitelství v univerzitní mateřské škole a na další formy spolupráce a participace na chodu této školy. Pro činnosti přesahující hranice vysoké školy se v odborné terminologii přijalo označení třetí role univerzity, která v současnosti v terciárním vzdělávání nabývá, vedle vzdělávání, vědě a výzkumu, významné postavení. Její hlavním úkolem je intenzivní zapojení univerzity do procesů komercionalizace výsledků svých výzkumných a vzdělávacích aktivit a participace jednak na ekonomickém, ale i kulturním a sociálním rozvoji regionu, ve kterém působí. Příspěvkem k podpoře třetí role univerzity je i spolupráce s univerzitní mateřskou školou (UMŠ), která vedle toho, že je zaměstnaneckým benefitem pro akademiky a studenty univerzity, přispívá, jako soukromý subjekt i k rozvoji regionu a má statut školy firemní a fakultní. Kooperaci univerzity s UMŠ zabezpečují pedagogové univerzity, mezi nimi i odborník na předškolní vzdělávání, který jednak dohlíží nad realizací pedagogických praxí studentů učitelství, působí rovněž v radě školy, která tuto školu spolu s ředitelem řídí a kontroluje, z čeho mu plynou i navazující povinnosti. Otevírá se tak další skupina činností souvisejících s působením učitele akademika na vysoké škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice
ISBN
978-80-7454-917-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
"113 "- 123
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 11, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—