All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

UNIVERSITY TEACHER SUPPORTING THE THIRD ROLE OF UNIVERSITY – EXAMPLE OF COOPERATION WITH THE UNIVERSITY KINDERGARTEN

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523858" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523858 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.10" target="_blank" >10.7441/vu.2019.10</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VYSOKOŠKOLSKÝ UČITEL PŘI PODPOŘE TŘETÍ ROLE UNIVERZITY – PŘÍKLAD SPOLUPRÁCE S UNIVERZITNÍ MATEŘSKOU ŠKOLOU

  • Original language description

    Příspěvek pojednává o specifických činnostech vysokoškolského učitele, konkrétně o přesahu těchto činností do prostředí mimo rámec univerzity, na které působí. Zaměřuje na aktivity a činnosti spojené se zabezpečováním pedagogické praxe u studentů učitelství v univerzitní mateřské škole a na další formy spolupráce a participace na chodu této školy. Pro činnosti přesahující hranice vysoké školy se v odborné terminologii přijalo označení třetí role univerzity, která v současnosti v terciárním vzdělávání nabývá, vedle vzdělávání, vědě a výzkumu, významné postavení. Její hlavním úkolem je intenzivní zapojení univerzity do procesů komercionalizace výsledků svých výzkumných a vzdělávacích aktivit a participace jednak na ekonomickém, ale i kulturním a sociálním rozvoji regionu, ve kterém působí. Příspěvkem k podpoře třetí role univerzity je i spolupráce s univerzitní mateřskou školou (UMŠ), která vedle toho, že je zaměstnaneckým benefitem pro akademiky a studenty univerzity, přispívá, jako soukromý subjekt i k rozvoji regionu a má statut školy firemní a fakultní. Kooperaci univerzity s UMŠ zabezpečují pedagogové univerzity, mezi nimi i odborník na předškolní vzdělávání, který jednak dohlíží nad realizací pedagogických praxí studentů učitelství, působí rovněž v radě školy, která tuto školu spolu s ředitelem řídí a kontroluje, z čeho mu plynou i navazující povinnosti. Otevírá se tak další skupina činností souvisejících s působením učitele akademika na vysoké škole.

  • Czech name

    VYSOKOŠKOLSKÝ UČITEL PŘI PODPOŘE TŘETÍ ROLE UNIVERZITY – PŘÍKLAD SPOLUPRÁCE S UNIVERZITNÍ MATEŘSKOU ŠKOLOU

  • Czech description

    Příspěvek pojednává o specifických činnostech vysokoškolského učitele, konkrétně o přesahu těchto činností do prostředí mimo rámec univerzity, na které působí. Zaměřuje na aktivity a činnosti spojené se zabezpečováním pedagogické praxe u studentů učitelství v univerzitní mateřské škole a na další formy spolupráce a participace na chodu této školy. Pro činnosti přesahující hranice vysoké školy se v odborné terminologii přijalo označení třetí role univerzity, která v současnosti v terciárním vzdělávání nabývá, vedle vzdělávání, vědě a výzkumu, významné postavení. Její hlavním úkolem je intenzivní zapojení univerzity do procesů komercionalizace výsledků svých výzkumných a vzdělávacích aktivit a participace jednak na ekonomickém, ale i kulturním a sociálním rozvoji regionu, ve kterém působí. Příspěvkem k podpoře třetí role univerzity je i spolupráce s univerzitní mateřskou školou (UMŠ), která vedle toho, že je zaměstnaneckým benefitem pro akademiky a studenty univerzity, přispívá, jako soukromý subjekt i k rozvoji regionu a má statut školy firemní a fakultní. Kooperaci univerzity s UMŠ zabezpečují pedagogové univerzity, mezi nimi i odborník na předškolní vzdělávání, který jednak dohlíží nad realizací pedagogických praxí studentů učitelství, působí rovněž v radě školy, která tuto školu spolu s ředitelem řídí a kontroluje, z čeho mu plynou i navazující povinnosti. Otevírá se tak další skupina činností souvisejících s působením učitele akademika na vysoké škole.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice

  • ISBN

    978-80-7454-917-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    "113 "- 123

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 11, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article