All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

QUALITY OF LIFE OF UNIVERSITY STUDENTS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524537" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524537 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.14" target="_blank" >10.7441/vu.2019.14</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    KVALITA ŽIVOTA STUDENTŮ – VYSOKOŠKOLÁKŮ

  • Original language description

    : Cílem příspěvku je prezentovat výzkumný záměr týkající se kvality života studentů – vysokoškoláků. Zvolené problematice je v posledních letech věnováno stále více pozornosti a stává se nedílnou součástí téměř všech vědních oborů. Teoretický rámec je tvořen současným i historickým pohledem na koncept kvality života a jeho determinanty, dále charakterizuje jedince v období mladé dospělosti, přičemž pozornost je směřována na vybranou cílovou skupinu – studenty vysoké školy. Akcent je kladen na edukační proces v terciárním vzdělávání ve spojitosti s vnímáním kvality života studentů. Empirická část se zaměřuje na subjektivní vnímání životních cílů studentů vysoké školy. Otázky míří na životně důležité cíle studentů, jakým způsobem vlastní životní cíle realizují a jak jsou spokojeni s jejich naplňováním či jakou důležitost těmto cílům studenti přikládají. Vzhledem k výzkumnému problému je volen kvalitativní výzkum s využitím systému individuálního hodnocení kvality života. Výzkumný vzorek budou tvořit studenti UTB ve Zlíně, data budou získávána pomocí kvalitativního dotazování – polostrukturované interview. Kvalita života je koncept, který k sobě poutá značnou pozornost psychologů, lékařů, vědců, politiků, ekonomů, sociologů, ale také pedagogů. Těžiště aplikace pojmu je ve zdravotnictví, mnohem méně je cíleně používán u zdravých jedinců (spíše jsou bráni jako kontrolní skupina vůči osobám nemocným) a ještě nižším počtu jsou výzkumy prováděny u populace dospívajících a mladých dospělých. Student — vysokoškolák je charakterizován jako mladý člověk ve věku 19—25 let, který studuje vysokou školu. Konkrétně nás bude zajímat vysokoškolák na UTB ve Zlíně. Cílem studie je: zjistit, jak studenti – vysokoškoláci specifikují své životní cíle v kontextu kvality života, zjistit, jak subjektivně vnímají studenti spokojenost s naplňováním vlastních životních cílů, zjistit, proč se rozhodli studovat vysokou školu a jak ovlivňuje studium jejich kvalitu života. Kvalitativní výzkum, polostrukturované interview s rámcovým scénářem rozhovoru se bude opírat o metodu SEIQoL. Její podstatou je systém individuálního 164 hodnocení kvality života, kde jedinec sám identifikuje životní cíle (oblasti, zájmy), jež jsou pro něj klíčové a určující vzhledem k jeho vlastní kvalitě života. Sekundární sběr dat formou analýzy písemné dokumentace. Metoda analýzy získaných dat je označována jako zakotvená teorie. Vnímání kvality života studentů – vysokoškoláků bude zkoumáno v rámci dosahování jejich vlastních cílů, což je často podmiňováno psychickou vyrovnaností, sebepoznáním a sebedůvěrou, kvalitou mezilidských vztahů, postojem mladého člověka k životu či duchovním/transcendentálním rozměrem.

  • Czech name

    KVALITA ŽIVOTA STUDENTŮ – VYSOKOŠKOLÁKŮ

  • Czech description

    : Cílem příspěvku je prezentovat výzkumný záměr týkající se kvality života studentů – vysokoškoláků. Zvolené problematice je v posledních letech věnováno stále více pozornosti a stává se nedílnou součástí téměř všech vědních oborů. Teoretický rámec je tvořen současným i historickým pohledem na koncept kvality života a jeho determinanty, dále charakterizuje jedince v období mladé dospělosti, přičemž pozornost je směřována na vybranou cílovou skupinu – studenty vysoké školy. Akcent je kladen na edukační proces v terciárním vzdělávání ve spojitosti s vnímáním kvality života studentů. Empirická část se zaměřuje na subjektivní vnímání životních cílů studentů vysoké školy. Otázky míří na životně důležité cíle studentů, jakým způsobem vlastní životní cíle realizují a jak jsou spokojeni s jejich naplňováním či jakou důležitost těmto cílům studenti přikládají. Vzhledem k výzkumnému problému je volen kvalitativní výzkum s využitím systému individuálního hodnocení kvality života. Výzkumný vzorek budou tvořit studenti UTB ve Zlíně, data budou získávána pomocí kvalitativního dotazování – polostrukturované interview. Kvalita života je koncept, který k sobě poutá značnou pozornost psychologů, lékařů, vědců, politiků, ekonomů, sociologů, ale také pedagogů. Těžiště aplikace pojmu je ve zdravotnictví, mnohem méně je cíleně používán u zdravých jedinců (spíše jsou bráni jako kontrolní skupina vůči osobám nemocným) a ještě nižším počtu jsou výzkumy prováděny u populace dospívajících a mladých dospělých. Student — vysokoškolák je charakterizován jako mladý člověk ve věku 19—25 let, který studuje vysokou školu. Konkrétně nás bude zajímat vysokoškolák na UTB ve Zlíně. Cílem studie je: zjistit, jak studenti – vysokoškoláci specifikují své životní cíle v kontextu kvality života, zjistit, jak subjektivně vnímají studenti spokojenost s naplňováním vlastních životních cílů, zjistit, proč se rozhodli studovat vysokou školu a jak ovlivňuje studium jejich kvalitu života. Kvalitativní výzkum, polostrukturované interview s rámcovým scénářem rozhovoru se bude opírat o metodu SEIQoL. Její podstatou je systém individuálního 164 hodnocení kvality života, kde jedinec sám identifikuje životní cíle (oblasti, zájmy), jež jsou pro něj klíčové a určující vzhledem k jeho vlastní kvalitě života. Sekundární sběr dat formou analýzy písemné dokumentace. Metoda analýzy získaných dat je označována jako zakotvená teorie. Vnímání kvality života studentů – vysokoškoláků bude zkoumáno v rámci dosahování jejich vlastních cílů, což je často podmiňováno psychickou vyrovnaností, sebepoznáním a sebedůvěrou, kvalitou mezilidských vztahů, postojem mladého člověka k životu či duchovním/transcendentálním rozměrem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice

  • ISBN

    978-80-7454-917-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    163-174

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 11, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article