Inside view on teachin staffs at preschool and primary school. Social climate of teaching staffs in selected school organizations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526837" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526837 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7454-960-1" target="_blank" >10.7441/978-80-7454-960-1</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích
Original language description
Publikace se zaměřuje na sociální klima ve vybraných školních organizacích. Jedná se o náhled na učitelské sbory základních škol v návaznosti na dosavadní zjištění nejen autorů této publikace a dále se autoři věnují klimatu sborů mateřských škol, kterým byla výzkumná pozornost doposud věnována méně než sborům na vyšších stupních vzdělávání. Kapitoly opírající se o výzkumná data jsou provázány komparativním pohledem – autoři hledali polarity a komplementarity vnímaných kvalit klimatu sboru učiteli či řediteli, na základní škole pak učiteli prvního a druhého stupně. Výsledky zkoumání klimatu vybraných učitelských sborů v mateřských a základních školách poukazují na aktéry vnímané třecí plochy i na faktory utváření klimatu, jakým je třeba věnovat výzkumně další pozornost. Objevují se rozdíly pohledu ředitelů a učitelů, problematická vytíženost řídících pracovníků, neumožňující posilování sociálních vztahů ve škole. Překvapivá zjištění nabízí rovněž šetření zaměřené na učitelské sbory prvního a druhého stupně základní školy. Realizace kvantitativně i kvalitativně orientovaného výzkumu pak dokládá funkčnost smíšeného designu, který autoři hodnotí jako optimální pro získání relevantních dat.
Czech name
Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích
Czech description
Publikace se zaměřuje na sociální klima ve vybraných školních organizacích. Jedná se o náhled na učitelské sbory základních škol v návaznosti na dosavadní zjištění nejen autorů této publikace a dále se autoři věnují klimatu sborů mateřských škol, kterým byla výzkumná pozornost doposud věnována méně než sborům na vyšších stupních vzdělávání. Kapitoly opírající se o výzkumná data jsou provázány komparativním pohledem – autoři hledali polarity a komplementarity vnímaných kvalit klimatu sboru učiteli či řediteli, na základní škole pak učiteli prvního a druhého stupně. Výsledky zkoumání klimatu vybraných učitelských sborů v mateřských a základních školách poukazují na aktéry vnímané třecí plochy i na faktory utváření klimatu, jakým je třeba věnovat výzkumně další pozornost. Objevují se rozdíly pohledu ředitelů a učitelů, problematická vytíženost řídících pracovníků, neumožňující posilování sociálních vztahů ve škole. Překvapivá zjištění nabízí rovněž šetření zaměřené na učitelské sbory prvního a druhého stupně základní školy. Realizace kvantitativně i kvalitativně orientovaného výzkumu pak dokládá funkčnost smíšeného designu, který autoři hodnotí jako optimální pro získání relevantních dat.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-961-8
Number of pages
162
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—