Jakub Jan Ryba through the eyes of two authors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63558178" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63558178 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jakub Jan Ryba očima dvou autorů
Original language description
Tato vědecká práce se zaměřuje na specifické, novátorské (vzhledem k době) a originálnípedagogicko-sociální postupy ve výchově a edukaci Jakuba Jana Ryby. Jedním z hlavníchúkolů textu je právě komparace s dnešními trendy moderní pedagogiky 21. století. Autor sesnaţí také o „evangelizaci“ persony J. J. Ryby, která je z jeho pohledu nedostatečnáv kontextu sociální pedagogiky. Teoretická část zmiňuje ţivot a dílo J. J. Ryby, jak sociálnía pedagogické, tak i hudební tvorbu, byť jen marginálně. V empirické části se autor věnujevýzkumu, kde pracuje se vzorkem sociálně – pedagogických odborníků a zjišťuje jejichznalost o osobě J. J. Ryby, respektive se snaţí zjistit jejich doporučení pro větší aplikaciRybových postupů v dnešní sociální pedagogice. Kvalitativní výzkum byl prováděnformou polostrukturovaného rozhovoru. Výstupy z těchto rozhovorů byly analyzoványprostřednictvím otevřeného kódování, načeţ byly vyvozeny příslušné závěry, které bylynásledně diskutovány.
Czech name
Jakub Jan Ryba očima dvou autorů
Czech description
Tato vědecká práce se zaměřuje na specifické, novátorské (vzhledem k době) a originálnípedagogicko-sociální postupy ve výchově a edukaci Jakuba Jana Ryby. Jedním z hlavníchúkolů textu je právě komparace s dnešními trendy moderní pedagogiky 21. století. Autor sesnaţí také o „evangelizaci“ persony J. J. Ryby, která je z jeho pohledu nedostatečnáv kontextu sociální pedagogiky. Teoretická část zmiňuje ţivot a dílo J. J. Ryby, jak sociálnía pedagogické, tak i hudební tvorbu, byť jen marginálně. V empirické části se autor věnujevýzkumu, kde pracuje se vzorkem sociálně – pedagogických odborníků a zjišťuje jejichznalost o osobě J. J. Ryby, respektive se snaţí zjistit jejich doporučení pro větší aplikaciRybových postupů v dnešní sociální pedagogice. Kvalitativní výzkum byl prováděnformou polostrukturovaného rozhovoru. Výstupy z těchto rozhovorů byly analyzoványprostřednictvím otevřeného kódování, načeţ byly vyvozeny příslušné závěry, které bylynásledně diskutovány.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů