All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

INTEREST IN HOMESCHOOLING AFTER THE COVID-19 PANDEMIC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63561178" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63561178 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.slu.cz/file/cul/8a5326fc-e856-42a0-b948-ee7783e28e4d" target="_blank" >https://www.slu.cz/file/cul/8a5326fc-e856-42a0-b948-ee7783e28e4d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ZÁJEM O DOMÁCÍ VZDĚLÁVÁNÍ PO COVIDu-19

  • Original language description

    Pandemie COVID-19 způsobila dočasný přechod z klasické prezenční výuky na distanční. Tento způsob výuky mimo jiné přinesl i kritický pohled některých rodičů na prezenční výuku. Po zvládnutí druhé vlny pandemie a návratu dětí do škol se zvýšil počet žádostí u pedagogicko-psychologických poraden o domácí individuální vzdělávání. Cílem výzkumu je odhalit důvody zvýšeného zájmu rodičů o domácí vzdělávání žáků základních škol. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů s 9 matkami a 1 otcem dětí navštěvující první stupeň základní školy byla podrobena analýze, která odhalila témata: nesouhlas s protiepidemickými opatřeními; nespokojenost se spoluprací se školou; klid na učení; návrat dětství, prostor pro sebepoznání. Zjištění nabídla pohled rodičů na jimi vnímané benefity domácí výuky, které se vynořily díky zkušenosti s distanční výukou v době pandemie COVID-19. Témata odhalila kromě nesouhlasu s protiepidemickými opatřeními a dalšími argumenty v prospěch domácího vzdělávání také sílící fenomén komunitních škol či skupin, které však popírají samotnou myšlenku domácího vzdělávání. Navíc tyto skupiny či školy nejsou z právního hlediska školami, a tudíž nemohou nahradit vzdělávání ve škole zapsané v rejstříku MŠMT. Naopak zjištění nepotvrdila jako důvod k domácímu vzdělávání zvýšenou obavu z nákazy COVID-19.

  • Czech name

    ZÁJEM O DOMÁCÍ VZDĚLÁVÁNÍ PO COVIDu-19

  • Czech description

    Pandemie COVID-19 způsobila dočasný přechod z klasické prezenční výuky na distanční. Tento způsob výuky mimo jiné přinesl i kritický pohled některých rodičů na prezenční výuku. Po zvládnutí druhé vlny pandemie a návratu dětí do škol se zvýšil počet žádostí u pedagogicko-psychologických poraden o domácí individuální vzdělávání. Cílem výzkumu je odhalit důvody zvýšeného zájmu rodičů o domácí vzdělávání žáků základních škol. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů s 9 matkami a 1 otcem dětí navštěvující první stupeň základní školy byla podrobena analýze, která odhalila témata: nesouhlas s protiepidemickými opatřeními; nespokojenost se spoluprací se školou; klid na učení; návrat dětství, prostor pro sebepoznání. Zjištění nabídla pohled rodičů na jimi vnímané benefity domácí výuky, které se vynořily díky zkušenosti s distanční výukou v době pandemie COVID-19. Témata odhalila kromě nesouhlasu s protiepidemickými opatřeními a dalšími argumenty v prospěch domácího vzdělávání také sílící fenomén komunitních škol či skupin, které však popírají samotnou myšlenku domácího vzdělávání. Navíc tyto skupiny či školy nejsou z právního hlediska školami, a tudíž nemohou nahradit vzdělávání ve škole zapsané v rejstříku MŠMT. Naopak zjištění nepotvrdila jako důvod k domácímu vzdělávání zvýšenou obavu z nákazy COVID-19.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proměny rodiny 10: Vztahy v rodině v čase pandemie - sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-7510-513-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    37-47

  • Publisher name

    Slezská univerzita v Opavě

  • Place of publication

    Opava

  • Event location

    Online - MS Teams

  • Event date

    Nov 11, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article