Assessment of the relationship with others and their knowledge of Roma culture among senior students at the University of Tomas Bata in Zlín in the department of social pedagogy and andragogy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63574338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63574338 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení vztahu k Romům a jejich znalostí z oblasti romské kultury u starších studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v oboru sociální pedagogika a andragogika
Original language description
Příspěvek se zabývá tématem hodnocení vztahu k Romům u studentů Sociální pedagogiky a Andragogiky kombinovaného studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v roce 2016 a 2022. Kvantitativně orientovaným výzkumem se snažíme zjistit statisticky významné rozdíly v hodnocení mezi jednotlivými skupinami studentů dle studijního zaměření a času, ve kterém byl proveden sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření. Zjišťujeme také povědomí studentů o osobnostech oblasti romské kultury. Celkem se do našeho výzkumu zapojilo 321 studentů. V roce 2016 to bylo 254 studentů a v roce 2022 67 studentů. Výsledky této studie mohou sloužit jako inspirace a podklad pro další realizaci výzkumu v oblasti poznávání, prezentace romské kultury, jejího využití v interkulturní edukaci a přínosu romských osobností pro lepší interetnické soužití ve společnosti a kvalitnější připravu budoucích profesionálů v oblasti výchovy a vzdělávání.
Czech name
Hodnocení vztahu k Romům a jejich znalostí z oblasti romské kultury u starších studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v oboru sociální pedagogika a andragogika
Czech description
Příspěvek se zabývá tématem hodnocení vztahu k Romům u studentů Sociální pedagogiky a Andragogiky kombinovaného studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v roce 2016 a 2022. Kvantitativně orientovaným výzkumem se snažíme zjistit statisticky významné rozdíly v hodnocení mezi jednotlivými skupinami studentů dle studijního zaměření a času, ve kterém byl proveden sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření. Zjišťujeme také povědomí studentů o osobnostech oblasti romské kultury. Celkem se do našeho výzkumu zapojilo 321 studentů. V roce 2016 to bylo 254 studentů a v roce 2022 67 studentů. Výsledky této studie mohou sloužit jako inspirace a podklad pro další realizaci výzkumu v oblasti poznávání, prezentace romské kultury, jejího využití v interkulturní edukaci a přínosu romských osobností pro lepší interetnické soužití ve společnosti a kvalitnější připravu budoucích profesionálů v oblasti výchovy a vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Andragogické Štúdie 2023
ISBN
978-80-565-1601-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
120-129
Publisher name
Národný inštitút vzdelávania a mládeže
Place of publication
Bratislava
Event location
Banská Bystrica
Event date
Apr 20, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—