IMPLEMENTATION OF THE POSITION OF SCHOOL COUNSELOR FOR GIFTED PUPILS IN SCHOOLS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63577398" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63577398 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107" target="_blank" >https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL
Original language description
Se zkvalitňováním legislativního a systematického ukotvení problematiky nadání a s rozmachem nabídek pro rozvoj nadaných žáků přichází ruku v ruce i doporučení ustanovit pozici školního koordinátora podpory nadání, který by pečoval o nadání žáků a nadané žáky na jednotlivých školách. Příspěvek představuje pozici školního koordinátora podpory nadání. Prezentuje různá pojetí definic nadání a školních koncepcí podpory nadání, na něž navazují kompetence školního koordinátora podpory nadání. Upozorňuje na možné problémy související s ustanovováním úkolů a činností tohoto odborníka a zamýšlí se nad jeho reálným přínosem v péči o nadané žáky. Klíčové doporučení pro zkvalitňování aktivit školního koordinátora podpory nadání je shledáno ve „vyzrálé“ školní koncepci podpory nadání a ve směřování od tradičního pojímání nadaných žáků k uplatňování moderních liberálnějších definic nadání.
Czech name
ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL
Czech description
Se zkvalitňováním legislativního a systematického ukotvení problematiky nadání a s rozmachem nabídek pro rozvoj nadaných žáků přichází ruku v ruce i doporučení ustanovit pozici školního koordinátora podpory nadání, který by pečoval o nadání žáků a nadané žáky na jednotlivých školách. Příspěvek představuje pozici školního koordinátora podpory nadání. Prezentuje různá pojetí definic nadání a školních koncepcí podpory nadání, na něž navazují kompetence školního koordinátora podpory nadání. Upozorňuje na možné problémy související s ustanovováním úkolů a činností tohoto odborníka a zamýšlí se nad jeho reálným přínosem v péči o nadané žáky. Klíčové doporučení pro zkvalitňování aktivit školního koordinátora podpory nadání je shledáno ve „vyzrálé“ školní koncepci podpory nadání a ve směřování od tradičního pojímání nadaných žáků k uplatňování moderních liberálnějších definic nadání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
TRANSFORMÁCIA EDUKÁCIE V PREDPRIMÁRNOM, PRIMÁRNOM A ŠPECIÁLNOM VZDELÁVANÍ V 21. STOROČÍ
ISBN
978-80-555-3410-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
102-109
Publisher name
Prešovská univerzita v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Sep 19, 2024
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—