Foreign language learning strategies for primary school student teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585378 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-105" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-105</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ
Original language description
Tato studie výzkumného charakteru se zaměřuje na využívané strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jaké strategie učení angličtiny jako cizího jazyka (EFL) jsou užívány studenty učitelství pro první stupeň základní školy v prvním a pátém ročníku studia, jaká je jejich frekvence a zda existují rozdíly mezi použitými strategiemi v závislosti na ročníku studia, ovládaném počtu jazyků a jejich motivaci. Respondenty výzkumu je 97 vysokoškolských studentů prvního a pátého ročníku studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazník Strategy Inventory of Language Learning (SILL). Data jsou podrobena deskriptivní statistice a korelační analýze pomocí programu STATISTICA a JASP. Výsledky výzkumu poukazují na signifikantní rozdíly v používání metakognitivních strategií u prvního a pátého ročníku. Závěr výzkumu se soustřeďuje na předpokládanou závislost mezi používanými učebními strategiemi u studentů učitelství a způsobem výuky cizího jazyka v rámci jejich budoucího pedagogického působení.
Czech name
Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ
Czech description
Tato studie výzkumného charakteru se zaměřuje na využívané strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jaké strategie učení angličtiny jako cizího jazyka (EFL) jsou užívány studenty učitelství pro první stupeň základní školy v prvním a pátém ročníku studia, jaká je jejich frekvence a zda existují rozdíly mezi použitými strategiemi v závislosti na ročníku studia, ovládaném počtu jazyků a jejich motivaci. Respondenty výzkumu je 97 vysokoškolských studentů prvního a pátého ročníku studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazník Strategy Inventory of Language Learning (SILL). Data jsou podrobena deskriptivní statistice a korelační analýze pomocí programu STATISTICA a JASP. Výsledky výzkumu poukazují na signifikantní rozdíly v používání metakognitivních strategií u prvního a pátého ročníku. Závěr výzkumu se soustřeďuje na předpokládanou závislost mezi používanými učebními strategiemi u studentů učitelství a způsobem výuky cizího jazyka v rámci jejich budoucího pedagogického působení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
30
Pages from-to
"105 "- 134
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—