All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504438" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504438 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?

  • Original language description

    Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.

  • Czech name

    OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?

  • Czech description

    Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    107

  • Pages from-to

    91-102

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database