From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504438" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504438 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
Original language description
Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.
Czech name
OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
Czech description
Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
56
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
107
Pages from-to
91-102
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—