All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Motivational problems from Liber abaci

Result description

The proposed text aims to provide teachers some inspiration and motivation problems with emphasis on usability in teaching. In Czech, the first ever time we can meet the original four problems from the Liber Abaci (some of them being mentioned by J. Bečvář), their analysis and a transcript of today's mathematical representation. First, is the exact wording of the problem and then literal Fibonacci solution. Fibonacci solves problems only by inference, it has been for more complex problems, this solutionshould be to analyse the mathematical language of our time and at the end of the problem always resolved the way we solve it today, the current mathematical tools. Here we find the problem of solution using an incorrect assumption. Furthermore, the problem can be today using mathematical tools to solve geometric sequence. Then the problem you can solve using Gaussian elimination today and the problem that can be solved using diophantine equations today.

Keywords

Fibonacci numbersLiber abaciLeonardo Pisano

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Motivační úlohy z Liber abaci

  • Original language description

    Navrhovaný text si klade za cíl poskytnout učitelům inspiraci a motivaci problémy s důrazem na použitelnost ve výuce. V češtině vůbec poprvé se můžeme setkat původní čtyři problémy z Liber Abaci (některé z nich jsou zmíněny J. Bečvář), jejich analýzu a přepis dnešní matematické reprezentace. Za prvé, je přesná formulace problému a pak doslovný řešení Fibonacci. Fibonacci řeší problémy pouze závěru, že již více komplexní problémy, toto řešení by mělo být analyzovat matematický jazyk naší doby, a na koncitohoto problému vždy řešeny tak, jak jsme to vyřešit dnes, aktuální matematické nástroje. Zde najdeme problém řešení s použitím nesprávného předpokladu. Kromě toho, že problém může být dnes s pomocí matematických nástrojů pro řešení geometrické posloupnosti. Pak problém můžete vyřešit pomocí Gaussova eliminace dnes a problém, který lze vyřešit pomocí Diophantine rovnice dnes.

  • Czech name

    Motivační úlohy z Liber abaci

  • Czech description

    Navrhovaný text si klade za cíl poskytnout učitelům inspiraci a motivaci problémy s důrazem na použitelnost ve výuce. V češtině vůbec poprvé se můžeme setkat původní čtyři problémy z Liber Abaci (některé z nich jsou zmíněny J. Bečvář), jejich analýzu a přepis dnešní matematické reprezentace. Za prvé, je přesná formulace problému a pak doslovný řešení Fibonacci. Fibonacci řeší problémy pouze závěru, že již více komplexní problémy, toto řešení by mělo být analyzovat matematický jazyk naší doby, a na koncitohoto problému vždy řešeny tak, jak jsme to vyřešit dnes, aktuální matematické nástroje. Zde najdeme problém řešení s použitím nesprávného předpokladu. Kromě toho, že problém může být dnes s pomocí matematických nástrojů pro řešení geometrické posloupnosti. Pak problém můžete vyřešit pomocí Gaussova eliminace dnes a problém, který lze vyřešit pomocí Diophantine rovnice dnes.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XXIX. International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    324-332

  • Publisher name

    University of Defence

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article

Result type

D - Article in proceedings

D

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Year of implementation

2011