Motivational problems from Liber abaci
Result description
The proposed text aims to provide teachers some inspiration and motivation problems with emphasis on usability in teaching. In Czech, the first ever time we can meet the original four problems from the Liber Abaci (some of them being mentioned by J. Bečvář), their analysis and a transcript of today's mathematical representation. First, is the exact wording of the problem and then literal Fibonacci solution. Fibonacci solves problems only by inference, it has been for more complex problems, this solutionshould be to analyse the mathematical language of our time and at the end of the problem always resolved the way we solve it today, the current mathematical tools. Here we find the problem of solution using an incorrect assumption. Furthermore, the problem can be today using mathematical tools to solve geometric sequence. Then the problem you can solve using Gaussian elimination today and the problem that can be solved using diophantine equations today.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivační úlohy z Liber abaci
Original language description
Navrhovaný text si klade za cíl poskytnout učitelům inspiraci a motivaci problémy s důrazem na použitelnost ve výuce. V češtině vůbec poprvé se můžeme setkat původní čtyři problémy z Liber Abaci (některé z nich jsou zmíněny J. Bečvář), jejich analýzu a přepis dnešní matematické reprezentace. Za prvé, je přesná formulace problému a pak doslovný řešení Fibonacci. Fibonacci řeší problémy pouze závěru, že již více komplexní problémy, toto řešení by mělo být analyzovat matematický jazyk naší doby, a na koncitohoto problému vždy řešeny tak, jak jsme to vyřešit dnes, aktuální matematické nástroje. Zde najdeme problém řešení s použitím nesprávného předpokladu. Kromě toho, že problém může být dnes s pomocí matematických nástrojů pro řešení geometrické posloupnosti. Pak problém můžete vyřešit pomocí Gaussova eliminace dnes a problém, který lze vyřešit pomocí Diophantine rovnice dnes.
Czech name
Motivační úlohy z Liber abaci
Czech description
Navrhovaný text si klade za cíl poskytnout učitelům inspiraci a motivaci problémy s důrazem na použitelnost ve výuce. V češtině vůbec poprvé se můžeme setkat původní čtyři problémy z Liber Abaci (některé z nich jsou zmíněny J. Bečvář), jejich analýzu a přepis dnešní matematické reprezentace. Za prvé, je přesná formulace problému a pak doslovný řešení Fibonacci. Fibonacci řeší problémy pouze závěru, že již více komplexní problémy, toto řešení by mělo být analyzovat matematický jazyk naší doby, a na koncitohoto problému vždy řešeny tak, jak jsme to vyřešit dnes, aktuální matematické nástroje. Zde najdeme problém řešení s použitím nesprávného předpokladu. Kromě toho, že problém může být dnes s pomocí matematických nástrojů pro řešení geometrické posloupnosti. Pak problém můžete vyřešit pomocí Gaussova eliminace dnes a problém, který lze vyřešit pomocí Diophantine rovnice dnes.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXIX. International Colloquium on the Management of Educational Process
ISBN
978-80-7231-779-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
324-332
Publisher name
University of Defence
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Result type
D - Article in proceedings
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Year of implementation
2011