All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes in a Visitor´s Profile of Telč – the Town of UNESCO

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000030" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO

  • Original language description

    Vysoká škola polytechnická Jihlava realizovala v letech 2012/2013 a 2014/2015 marketingové výzkumy, součástí kterých bylo i zjištění profilu návštěvníka města Telče, města UNESCO a významné destinace cestovního ruchu v Kraji Vysočina. Primární data byla získána metodou dotazníkového šetření, v prvním průzkumu od 500, ve druhém od 250 respondentů. Typický návštěvník (podle obou výzkumů) je z České republiky, přijíždí do Telče poprvé, jeho hlavním motivem je poznání jedinečných kulturně-historických památek města a utratí do 1 000 Kč/osobu/den. Na základě srovnání výsledků výzkumů je možné konstatovat zajímavé změny v profilu návštěvníka Telče, např. výrazné zvýšení (o + 36 % na celkových 53 %) používání internetu jako hlavního zdroje informací, podle kterého se o návštěvě destinace účastníci cestovního ruchu rozhodují. Poměrně výrazně (o 13 %) se ovšem snížil počet návštěvníků, kteří se do města vrátí více než 3x. Pokud se návštěvník rozhodne v Telči přenocovat, pravděpodobně v současné době zvolí ubytovací zařízení hotelového typu (nárůst podílu těchto hromadných ubytovacích zařízení na celkovém počtu ubytování vzrostl z 29 na 52 %). Pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Telči je významnou pozitivní změnou ve struktuře návštěvníků fakt, že počet turistů se zvýšil na nadpoloviční množství návštěvníků města, a to z 39 na 58 %.

  • Czech name

    Vývoj profilu návštěvníka Telče - města UNESCO

  • Czech description

    Vysoká škola polytechnická Jihlava realizovala v letech 2012/2013 a 2014/2015 marketingové výzkumy, součástí kterých bylo i zjištění profilu návštěvníka města Telče, města UNESCO a významné destinace cestovního ruchu v Kraji Vysočina. Primární data byla získána metodou dotazníkového šetření, v prvním průzkumu od 500, ve druhém od 250 respondentů. Typický návštěvník (podle obou výzkumů) je z České republiky, přijíždí do Telče poprvé, jeho hlavním motivem je poznání jedinečných kulturně-historických památek města a utratí do 1 000 Kč/osobu/den. Na základě srovnání výsledků výzkumů je možné konstatovat zajímavé změny v profilu návštěvníka Telče, např. výrazné zvýšení (o + 36 % na celkových 53 %) používání internetu jako hlavního zdroje informací, podle kterého se o návštěvě destinace účastníci cestovního ruchu rozhodují. Poměrně výrazně (o 13 %) se ovšem snížil počet návštěvníků, kteří se do města vrátí více než 3x. Pokud se návštěvník rozhodne v Telči přenocovat, pravděpodobně v současné době zvolí ubytovací zařízení hotelového typu (nárůst podílu těchto hromadných ubytovacích zařízení na celkovém počtu ubytování vzrostl z 29 na 52 %). Pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Telči je významnou pozitivní změnou ve struktuře návštěvníků fakt, že počet turistů se zvýšil na nadpoloviční množství návštěvníků města, a to z 39 na 58 %.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Logos Polytechnikos

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    197-215

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database