Educate patients for long-term patients
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000137" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukace pacientů na oddělení dlouhodobě nemocných
Original language description
Stáří a stárnutí je nezbytnou součástí našeho života. Stárnutí je nezvratný proces, který postihuje všechny orgány v lidském těle. Tento proces nelze zpomalit ani zastavit. Cílem naší práce bylo zjistit způsoby aplikace edukačního procesu při péči o seniory v léčebně pro dlouhodobě nemocné (LDN). Ke sběru dat jsme zvolili kvalitativní šetření, které probíhalo u seniorů hospitalizovaných v léčebnách pro dlouhodobě nemocné. Šetření probíhalo formou zúčastněného pozorování záměrně vybraného vzorku hospitalizovaných pacientů v seniorském věku. Pozorování probíhalo v dopoledních hodinách. Pozorování byli pacienti při probíhající edukaci, kdy se hodnotily jejich reakce na nové informace, schopnost přijetí těchto informací, jejich fyzický i psychický stav. Výsledky šetření byly přepsány do textu, tabulek a grafů. Záznamy byly zpracovány v počítačovém programu MS Word 97 - 2003. K pozorování bylo vybráno deset pacientů, u kterých mohly být použity vytvořené edukační karty. Při provádění edukačního procesu sestra v roli edukátorky vytváří vztah vzájemné spolupráce, nabízí prostor pro výběr a rozhodnutí se. Nemocnému podává nové informace, návrhy řešení, postupy a přístup k dalším zdrojům informací. Nemocný se následně stává aktivním článkem a rovnocenným partnerem celého procesu.
Czech name
Edukace pacientů na oddělení dlouhodobě nemocných
Czech description
Stáří a stárnutí je nezbytnou součástí našeho života. Stárnutí je nezvratný proces, který postihuje všechny orgány v lidském těle. Tento proces nelze zpomalit ani zastavit. Cílem naší práce bylo zjistit způsoby aplikace edukačního procesu při péči o seniory v léčebně pro dlouhodobě nemocné (LDN). Ke sběru dat jsme zvolili kvalitativní šetření, které probíhalo u seniorů hospitalizovaných v léčebnách pro dlouhodobě nemocné. Šetření probíhalo formou zúčastněného pozorování záměrně vybraného vzorku hospitalizovaných pacientů v seniorském věku. Pozorování probíhalo v dopoledních hodinách. Pozorování byli pacienti při probíhající edukaci, kdy se hodnotily jejich reakce na nové informace, schopnost přijetí těchto informací, jejich fyzický i psychický stav. Výsledky šetření byly přepsány do textu, tabulek a grafů. Záznamy byly zpracovány v počítačovém programu MS Word 97 - 2003. K pozorování bylo vybráno deset pacientů, u kterých mohly být použity vytvořené edukační karty. Při provádění edukačního procesu sestra v roli edukátorky vytváří vztah vzájemné spolupráce, nabízí prostor pro výběr a rozhodnutí se. Nemocnému podává nové informace, návrhy řešení, postupy a přístup k dalším zdrojům informací. Nemocný se následně stává aktivním článkem a rovnocenným partnerem celého procesu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
30307 - Nursing
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociálne a zdravotnícke problémy hornonitrianskeho regiónu
ISBN
978-80-558-1049-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
188-197
Publisher name
Univerzita Konštaníta filozofa
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
Jan 1, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—