All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Influence of Customer´s Personal and Demographic Characteristics on Their Loyalty

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100317" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100317 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.

  • Czech name

    Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Volume of the periodical

    47

  • Issue of the periodical within the volume

    03/2019

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    115-125

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85081994127