The Influence of Customer´s Personal and Demographic Characteristics on Their Loyalty
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100317" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100317 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu
Original language description
Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.
Czech name
Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu
Czech description
Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D
ISSN
1211-555X
e-ISSN
1804-8048
Volume of the periodical
47
Issue of the periodical within the volume
03/2019
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
115-125
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85081994127