Forest transport collections in the Museum of Forestry, Game-keeping and Fisheries in Ohrada, Hluboká nad Vltavou, regional branch of the National Museum of Agriculture in Prague
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75075741%3A_____%2F12%3A%230000173" target="_blank" >RIV/75075741:_____/12:#0000173 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
Original language description
Příspěvek má za cíl představit a zhodnotit část podsbírky Lesnictví NZM, týkající se lesnického dopravnictví. Prvními vystavenými exponáty z lesnického dopravnictví byla tabla dokumentující zdolání následků větrného polomu z let 1917 a 1918 v polesí Arnoštov a Křišťanov rychlou výstavbou lesní železnice a pily. Nejvíce se sbírka lesnického dopravnictví rozrostla v 60. až 80. letech 20. století. Po roce 1989 ustal sběr velkých lesnických mechanismů, z důvodů prostorových a finančních. Sbírka je členěna podle odvětví, na dopravu vodní a suchozemskou, ta se dále dělí na dopravu ruční, sáňkování (to zde není podrobně zpracováno, je mu věnován samostatný příspěvek), dopravu gravitační, svoz na vozech pomocí zvířat, po železnici traktory, automobily. Leteckádoprava zatím ve sbírce zastoupena není. Podle charakteru sbírkových předmětů je můžeme členit na dopravní prostředky, jejich části, příslušenství, modely a dvourozměrné předměty ? fotografie, kresby, mapy apod. Lesnické dopravnictví tvo
Czech name
Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
Czech description
Příspěvek má za cíl představit a zhodnotit část podsbírky Lesnictví NZM, týkající se lesnického dopravnictví. Prvními vystavenými exponáty z lesnického dopravnictví byla tabla dokumentující zdolání následků větrného polomu z let 1917 a 1918 v polesí Arnoštov a Křišťanov rychlou výstavbou lesní železnice a pily. Nejvíce se sbírka lesnického dopravnictví rozrostla v 60. až 80. letech 20. století. Po roce 1989 ustal sběr velkých lesnických mechanismů, z důvodů prostorových a finančních. Sbírka je členěna podle odvětví, na dopravu vodní a suchozemskou, ta se dále dělí na dopravu ruční, sáňkování (to zde není podrobně zpracováno, je mu věnován samostatný příspěvek), dopravu gravitační, svoz na vozech pomocí zvířat, po železnici traktory, automobily. Leteckádoprava zatím ve sbírce zastoupena není. Podle charakteru sbírkových předmětů je můžeme členit na dopravní prostředky, jejich části, příslušenství, modely a dvourozměrné předměty ? fotografie, kresby, mapy apod. Lesnické dopravnictví tvo
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Z historie lesního dopravnictví
ISBN
978-80-86874-41-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
34-41
Publisher name
Národní zemědělské muzeum Praha
Place of publication
Praha
Event location
Zvolen
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—