Incorporation of avation in the eu ets systém and other possibilities of reduction of CO2 emission production from the air transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F13%3A00000370" target="_blank" >RIV/75081431:_____/13:00000370 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika začlenění letectví do systému eu ets a další možnosti řešení snížení produkce emisí CO2 leteckou dopravou
Original language description
Letecká doprava tvoří nedílnou součást společnosti 21. Století a přispívá k evropské a globální integraci. Podílí se však bohužel rovněž na změně klimatu. Její podíl na celkových emisích skleníkových plynů je Evropské unii (EU) přibližně 3 %, přičemž většina z nich pochází z mezinárodních letů. Negativní skutečností leteckých emisí je především jejich prudký růst. V letech 1990 až 2004 narostly v EU emise skleníkových plynů z mezinárodních letecké dopravy o 87%. Politická opatření vedla mezitím ke snížení celkových emisí z ostatních odvětví. Odhaduje se, že mezi lety 2005 a 2020 se objem letecké dopravy více než zdvojnásobí a bez zavedení nových politik bude nárůst emisí nadále mařit úsilí vyvíjené v ostatních odvětvích. Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO, International Civil Aviation Organization) v současné době hledá řešení pro efektivní snížení emisí produkovaných mezinárodní leteckou dopravou.
Czech name
Problematika začlenění letectví do systému eu ets a další možnosti řešení snížení produkce emisí CO2 leteckou dopravou
Czech description
Letecká doprava tvoří nedílnou součást společnosti 21. Století a přispívá k evropské a globální integraci. Podílí se však bohužel rovněž na změně klimatu. Její podíl na celkových emisích skleníkových plynů je Evropské unii (EU) přibližně 3 %, přičemž většina z nich pochází z mezinárodních letů. Negativní skutečností leteckých emisí je především jejich prudký růst. V letech 1990 až 2004 narostly v EU emise skleníkových plynů z mezinárodních letecké dopravy o 87%. Politická opatření vedla mezitím ke snížení celkových emisí z ostatních odvětví. Odhaduje se, že mezi lety 2005 a 2020 se objem letecké dopravy více než zdvojnásobí a bez zavedení nových politik bude nárůst emisí nadále mařit úsilí vyvíjené v ostatních odvětvích. Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO, International Civil Aviation Organization) v současné době hledá řešení pro efektivní snížení emisí produkovaných mezinárodní leteckou dopravou.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DI - Pollution and air control
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 21
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
32-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—