All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Seaking New Consensus?: Do We Teach History in Public Interest?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00007430" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00007430 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/75112779:_____/20:00007471

  • Result on the web

    <a href="https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529" target="_blank" >https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?

  • Original language description

    Cílem textu je podpořit debatu o potřebě inovovat historické vzdělávání v České republice. V jeho úvodní části jsou zkoumány veřejné debaty zaměřené na výuku komunistické minulosti, provázené kritickými výhradami ohledně kvality dějepisného vzdělávání. Následně je podrobena analýze konceptualizace historického vzdělávání v českém kurikulu. Analýza dokládá, že učitelé potřebují více konzistentní a promyšlený systém oborových cílů, pokud mají efektivně podporovat rozvoj historického myšlení žáků. Pro tento účel jsou přiblíženy dva inspirativní modely historické gramotnosti a historického myšlení, které byly v nedávné době vyvinuty a testovány v německých a kanadských školách.

  • Czech name

    Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?

  • Czech description

    Cílem textu je podpořit debatu o potřebě inovovat historické vzdělávání v České republice. V jeho úvodní části jsou zkoumány veřejné debaty zaměřené na výuku komunistické minulosti, provázené kritickými výhradami ohledně kvality dějepisného vzdělávání. Následně je podrobena analýze konceptualizace historického vzdělávání v českém kurikulu. Analýza dokládá, že učitelé potřebují více konzistentní a promyšlený systém oborových cílů, pokud mají efektivně podporovat rozvoj historického myšlení žáků. Pro tento účel jsou přiblíženy dva inspirativní modely historické gramotnosti a historického myšlení, které byly v nedávné době vyvinuty a testovány v německých a kanadských školách.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD03000063" target="_blank" >TD03000063: Innovation in History Education: The Development of Digital Application for Work with Primary Sources</a><br>

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems)

  • ISSN

    2336-6672

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    15-31

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database