Seeking New Consensus: Do We Teach History in Public Interest?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F20%3A00007471" target="_blank" >RIV/75112779:_____/20:00007471 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529" target="_blank" >https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?
Original language description
Cílem textu je podpořit debatu o potřebě inovovat historické vzdělávání v České republice. V jeho úvodní části jsou zkoumány veřejné debaty zaměřené na výuku komunistické minulosti, provázené kritickými výhradami ohledně kvality dějepisného vzdělávání. Následně je podrobena analýze konceptualizace historického vzdělávání v českém kurikulu. Analýza dokládá, že učitelé potřebují více konzistentní a promyšlený systém oborových cílů, pokud mají efektivně podporovat rozvoj historického myšlení žáků. Pro tento účel jsou přiblíženy dva inspirativní modely historické gramotnosti a historického myšlení, které byly v nedávné době vyvinuty a testovány v německých a kanadských školách.
Czech name
Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?
Czech description
Cílem textu je podpořit debatu o potřebě inovovat historické vzdělávání v České republice. V jeho úvodní části jsou zkoumány veřejné debaty zaměřené na výuku komunistické minulosti, provázené kritickými výhradami ohledně kvality dějepisného vzdělávání. Následně je podrobena analýze konceptualizace historického vzdělávání v českém kurikulu. Analýza dokládá, že učitelé potřebují více konzistentní a promyšlený systém oborových cílů, pokud mají efektivně podporovat rozvoj historického myšlení žáků. Pro tento účel jsou přiblíženy dva inspirativní modely historické gramotnosti a historického myšlení, které byly v nedávné době vyvinuty a testovány v německých a kanadských školách.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: using technology to foster historical literacy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems)
ISSN
2336-6672
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
15-31
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—