History teachers and research instruction on the example of testing a history textbook for the 9th grade of primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010637" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010637 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
Original language description
Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.
Czech name
Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
Czech description
Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historie - Otázky - Problémy
ISSN
2336-6672
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2/2021
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
97-112
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—