All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

History teachers and research instruction on the example of testing a history textbook for the 9th grade of primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010637" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010637 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Jaroslav_Pinkas_97-112.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ

  • Original language description

    Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.

  • Czech name

    Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ

  • Czech description

    Článek zachycuje proměnu vztahu učitelů dějepisu k badatelsky orientované výuce.5 učitelů a učitelek testovalo badatelsky orientovanou učebnici jeden školní rok. Postoje učitelů se pohybovaly od nekritického nadšení na začátku školního roku až po opatrné přijetí konceptu na jeho konci. V průběhu roku vzrostly jejich metodické kompetence a změnily se jejich epistemická přesvědčení. Článek zachycuje některé problémy spojené s implementací tohoto konceptu do výuky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historie - Otázky - Problémy

  • ISSN

    2336-6672

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    2/2021

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    97-112

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database