All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implicit Attitudes of Upper Secondary Vocational School Teachers to Nature

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909632" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909632 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/lifele2016060255.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/lifele2016060255.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě

  • Original language description

    Tato studie si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu, který jako celek sledoval proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad biofilní orientace vzdělávání. Je výzkumně doloženo, že postoje učitelů k danému tématu ovlivňují výuku žáků. Předkládaná studie mapuje implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Po teoretickém ukotvení proenvironmentálních postojů v souvislosti s biofilní orientací vzdělávání, seznámení s realizovanými výzkumy v České republice i v zahraničí jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. V empirické studii mapující implicitní postoje 201 učitelů k přírodě byla využita projektivní metoda, technika nedokončených vět. Zvolená technika umožňuje poznat vnitřní, nepřímé, spontánní a nekontrolované postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Na základě provedené analýzy dokládáme, že implicitní postoje učitelů zkoumaných středních odborných škol nejsou proenvironmentální, ale spíše antropocentrické.

  • Czech name

    Implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě

  • Czech description

    Tato studie si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu, který jako celek sledoval proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad biofilní orientace vzdělávání. Je výzkumně doloženo, že postoje učitelů k danému tématu ovlivňují výuku žáků. Předkládaná studie mapuje implicitní postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Po teoretickém ukotvení proenvironmentálních postojů v souvislosti s biofilní orientací vzdělávání, seznámení s realizovanými výzkumy v České republice i v zahraničí jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. V empirické studii mapující implicitní postoje 201 učitelů k přírodě byla využita projektivní metoda, technika nedokončených vět. Zvolená technika umožňuje poznat vnitřní, nepřímé, spontánní a nekontrolované postoje učitelů středních odborných škol k přírodě. Na základě provedené analýzy dokládáme, že implicitní postoje učitelů zkoumaných středních odborných škol nejsou proenvironmentální, ale spíše antropocentrické.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    28

  • Pages from-to

    55-82

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database