The Verbal Assessment Phenomenon at Selected Secondary Vocational Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F16%3A43909599" target="_blank" >RIV/62156489:43670/16:43909599 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách
Original language description
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat vybrané výsledky průzkumného šetření, které jako celek sledovalo postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Předkládaný příspěvek se zaměřuje na názory učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na význam slovního hodnocení a na jeho používání na středních odborných školách. Po teoretickém ukotvení školního hodnocení s akcentem na slovní hodnocení jsou prezentovány vybrané výsledky průzkumného šetření, ve kterém byla využita metoda dotazování s technikou dotazníku. Na základě zjištěných výsledků dokládáme, že učitelé zkoumaných středních odborných škol zastávají názor, že slovní hodnocení poskytuje přesnější informace žákům o jejich výkonu, má pozitivní vliv na žáka a může posílit kladný vztah mezi učitelem a žákem, ale ve své práci dávají přednost klasifikaci před slovním hodnocením.
Czech name
Fenomén slovního hodnocení na vybraných středních odborných školách
Czech description
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat vybrané výsledky průzkumného šetření, které jako celek sledovalo postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Předkládaný příspěvek se zaměřuje na názory učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na význam slovního hodnocení a na jeho používání na středních odborných školách. Po teoretickém ukotvení školního hodnocení s akcentem na slovní hodnocení jsou prezentovány vybrané výsledky průzkumného šetření, ve kterém byla využita metoda dotazování s technikou dotazníku. Na základě zjištěných výsledků dokládáme, že učitelé zkoumaných středních odborných škol zastávají názor, že slovní hodnocení poskytuje přesnější informace žákům o jejich výkonu, má pozitivní vliv na žáka a může posílit kladný vztah mezi učitelem a žákem, ale ve své práci dávají přednost klasifikaci před slovním hodnocením.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
ISBN
978-80-7509-426-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
115-123
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 13, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—