Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
1M0568

Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II

Cíle projektu

Holistický přístup k novým koncepcím a optimalizaci budoucích automobilních pohonů a účinných, ekonomických, k prostředí šetrných, bezpečných, dynamických a pohodlných vozidel na základě vyhodnocení virtuální reality a experimentů. Spalovací motory: novékoncepce řízeného spalování a využití tepla, zlepšení emisí, řízené tvoření směsi a přeplňování, přechodové režimy. Konfigurační návrh založený na výzkumu termodynamiky a mechaniky motorů, převodovek, elektrických přenosů,hybridních konceptů, aktivního vypružení a integrovaném řízení vozidla. Výzkum simulačních a optimalizačních metod. Integrované řízení motor/pohon a pohon/vozidlo užívající prediktivní a adaptivní nelineární systémy o hierarchickéstruktuře. Lineární elektrické pohony pro vratný pohyb.Výzkum experimentálních metod, softwaru, zkušebních zařízení. Kalibrace simulace. Realizace v průmyslu. Rozvoj mezinárodní spolupráce.

Klíčová slova

CADCAECFDMBSFEMemissionswell-to-wheelssustainable mobilitysafetytransient responsedownsizingfatigueelectric transmissionautomatic shiftingintegrated controlpowertrainsimulationPIVIPIholistic approachlinear electric drivesCANOBD

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Výzkumná centra (Národní program výzkumu)

  • Veřejná soutěž

    Výzkumná centra 1 (SMSM2005001M1)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14/2010-31

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II

  • Anotace anglicky

    Holistic approach to new concepts and optimization of future automotive powertrains and efficient, environment-friendly, safe, comfortable and dynamic vehicles using evaluation of a virtual concept and experiments. Internal combustion engines: new combusemission improvement, downsizing, controlable mixture formation, turbocharging with boost control and transient response. Configuration design based on research results in engine thermodynamics and mechanics, gearboxes, gears, electric drives, hybridconcepts, active suspension and integrated vehicle control. Research of simulation and optimization methods. Integrated engine /powertrain and powertrain/vehicle controls using non-linear predictive and adaptive systems. Electric linear drivesfor reciprocators. Research of automotive and testing hardware, software, experiment and testing methods. Calibration of simulation algorithms. Realization in automotive practice. Development of international co-operation

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20104 - Transport engineering
    20201 - Electrical and electronic engineering
    20301 - Mechanical engineering
    20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem bylo přispět k úspornosti a ekologičnosti vozidel. Přitom se nesmí snížit konkurenceschopnost ani pasivní a aktivní bezpečnost včetně pohodlí. Výsledkem je kombinace základních konceptů pohonných jednotek s vysokou koncentrací výkonu přeplňováním,?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2011

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    3. 2. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP12-MSM-1M-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    3. 7. 2012

Finance

  • Celkové uznané náklady

    309 850 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    263 367 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    46 483 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

309 850 tis. Kč

Statní podpora

263 367 tis. Kč

84%


Poskytovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

CEP

JT - Pohon, motory a paliva

Doba řešení

01. 01. 2005 - 31. 12. 2011