Dopravní digitální dvojče Evropská
Cíle projektu
Cílem projektu je efektivnější využití multimodálních informací o dopravě pro potřeby ověřování alternativních scénářů a nových technologií. Bude vytvořen digitální model reálného dopravního prostředí využívající aktuální dopravní data. Současně vznikne nový soubor metod a algoritmů pro automatizované předzpracování a fúzi měřených dopravních a IoT dat a budou stanoveny nové postupy pro průběžnou kalibraci simulačních modelů. Výsledek bude demonstrován na příkladu Evropské ulice v Praze. Takto vzniklý simulačně-modelovací rámec bude i základem pro budoucí rozvoj nových služeb a algoritmů. Zákazník, tedy město či městské technologické společnosti, bude moci ještě před vlastní implementací nových služeb zjistit jejich dopad například na parametry dopravního proudu či na životní prostředí.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK02000118 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Digital Twin for Transportation - Evropska street
Anotace anglicky
The aim of the project is to make more efficient use of multimodal transport information for the purpose of verifying proposals and new technologies. A digital model of a real transport environment using current traffic data will be created. At the same time, a new set of methods and algorithms for automated preprocessing and fusion of measured traffic and IoT data will be created and new procedures for continuous calibration of simulation models will be established. The result will be demonstrated on the example of Evropska street in Prague. The resulting simulation-modeling framework will also be the basis for the future development of new services and algorithms. The adopters will be able to determine the impact e.g. on traffic flow or the environment before the actual implementation.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
10103 - Statistics and probability
OECD FORD - další vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 6. 2021
Ukončení řešení
31. 5. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
21 957 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
17 565 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
4 453 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
21 957 tis. Kč
Statní podpora
17 565 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 06. 2021 - 31. 05. 2024