Časový kontext v úloze analýzy dlouhodobého nestacionárního vícerozměrného signálu
Cíle projektu
Projekt je zaměřen na výzkum metod zohledňujících časový kontext v aktivním učení. Předpokládáme, že využití kontextové informace při výběru nebo generování dotazu může přispět k zefektivnění aktivního učení a jeho zpřístupnění pro všechny metody zohledňující časový kontext. Tento přístup je nový, protože zpracování velké části časového kontextu přesouvá přímo do metod aktivního učení. Tak je aktivní učení efektivnější a současně je přístupné pro další metody učení s učitelem, které zohledňují časový kontext. Navrhovaný výzkum má za cíl nalézt odpovědi na tyto tři hlavní otázky: 1. Jak použít danou informaci o časovém kontextu v rámci metod aktivního učení? 2. Jak použít naučený časový kontext v rámci metod aktivního učení? 3. Jak rozšířit aplikační oblasti vyvinutých metod?
Klíčová slova
active learningpattern detectionanomaly detectionmachine learningtemporal context
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta biomedicínského inženýrství
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-20480S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Temporal context in analysis of long-term non-stationary multidimensional signal
Anotace anglicky
The project focuses on temporal context aware approaches in active learning. We hypothesize that the utilization of the contextual information within the query selection or generation can make the active learning more efficient and available for all temporal context aware methods. This approach is novel, as it transfers large portion of temporal context handling directly to active learning approaches and thus makes the active learning more efficient and available for any temporal context aware supervised machine learning method. The proposed research aims to answer three main questions: 1. How to utilize a given information about temporal context within the active learning approaches? 2. How to utilize a learned temporal context within the active learning approaches? 3. How to extend the application area of the developed approaches?
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20204 - Robotics and automatic control
20205 - Automation and control systems
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-R/11:1
Datum dodání záznamu
22. 2. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
6 144 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 929 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
1 215 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
6 144 tis. Kč
Statní podpora
4 929 tis. Kč
80%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
Doba řešení
01. 01. 2017 - 31. 12. 2021